Var finns alla ensamma pappor?
Gotlänning skrev 2011-11-19 23:14:18 följande:
Tänker inte särskilt mycket i ämnet då livet (och med det kärlek) är det som händer när man planerar livet rent generellt. Jag har min son som är allt för mig vilket gör att den dam jag träffar ej kommer åka shotgun med mig och vilket "so far" har gjort allt så in i h*lvete krångligt. Träffade en underbar tjej där allt kändes rätt där humorn stämde men likt förbannat efter hur tiden gick så märkte jag efter små kommentarer att detta funkar inte och kommer inte funka i längden då denna tjej i princip ber mig att välja... tjaba och hejdå sa jag. Numera så är det bara jag och grabben och det har jag vant mig med, jag behöver lixom inte en tjej för att vika mina kalsonger, jag kan laga mat, jag kan tvätta och städa, jag kan ta hand om ett barn. Problemet som det verkar och som jag har lite kul åt är att är man 35år och singel så är det fan fel på en, åtminstone på denna inavlade ö, lite fel på mig är det ju men v*fan... hos vem är det inte det? Klart det finns ensamma karlar, att tro annat är dumt, problemet/grejen är att somliga av oss tar saken väl på allvar och kanske inte tillåter oss att blanda in en tjejs fingrar i vårat liv, bara för att ni är tjejer så vet ni f*n inte bäst vad gäller barn. Nu lät jag väl aggresiv i det sista men personligen så letar jag inte efter en ny för att fylla ett tomrum utan lever mitt liv som alla andra och det som dyker upp medans jag lever mitt liv är just det jag kallar "mitt liv". Tro inget annat ensamstående mammor, det finns många av oss där barn och familj kommer före det klassika "knulla".