• Psykbryt

Var finns alla ensamma pappor?

TriciaN skrev 2011-11-13 13:22:18 följande:
    Jag sitter ibland och undrar hur en pappa kan se på att vara ensam. Vad letar ensamstående pappor hos en tjej? Finns det lika många ensamma pappor där ute som mammor som vill hitta någon, som vill ha en familj igen.
    Ja du hur jag ser på att vara ensam... det är ganska "ähum" ensamt... Saknar familjeliv, någon att älska, beröringen, ömheten och närheten till en kvinna.

Om man går på rent utseendemässiga eller världsliga ting som jobb, hobby och intressen så letar jag inte efter något speciellt. Självklart måste jag känna mig attraherad av personen i fråga annars blir det nog svårt att bli riktigt förälskad och kär. Det viktigaste är ju att man är lite kompatibel så att säga och har liknande grundvärderingar när det kommer till etik, syn på otrohet, barnuppfostran tex så att man inte behöver lägga en massa energi på sådana triviala saker. En relation ska ju inte kräva en massa kontinuerligt arbete för att hålla igång - men när de svåra stunderna kommer så får man ju lägga manken till.
  • Psykbryt
    Clear1 skrev 2013-01-25 22:26:33 följande:
    Det är svårt att träffa någon. Oavsett om man har barn eller inte, det innebär en massa anpassningar, 
    och när ett eller flera barn på båda sidor är inblandade blir det desto svårare.
    Det är fler inblandade som kan bli ledsna,
    men samtidigt kan det hända om man redan är i ett förhållande och man bestämmer sig för att separera..
    Barnen blir alltid lidande. Och själv blir man inte världens gladaste och vackraste person när ett förhållande tar slut. 

Men jag vill inte vara ensam till mitt barn är stort, hon blir ju lika ledsen om det händer när hon är tio som nu,
    jag vill att hon ska får syskon och en "riktig" familj, och jag vill hitta kärleken och någon som tycker om mig och min dotter som vi är..

Önskar det inte var så svårt! Är INTE intresserad av dejtingsajter, har många killkompisar som ligger runt med hjälp av dejtingsiter och litar inte på det forumet,
     så HUR hittar man nån igen? I skåne? Makalösa föräldrar verkar ju inte en ha tillräckligt med medlemmar för att ha några aktiviteter...    

Nä Makalösa föräldrar verkar ju inte alls ha något på gång här nere...

Jag har försökt med dejtingsajter från och till, men än så länge har jag inte hittat någon vettig kvinna där. 
  • Psykbryt
    Ernst Hugo skrev 2013-01-26 00:01:32 följande:
    Tja, jag är en deltidspappa på 44 i Malmö som varit singel sedan våren -12. Trivs bra med att bo själv men vill gärna träffa en kvinna att dela tillvarons sällsamheter med Solig  att bilda familj betyder dock inte tvunget att det måste födas mera barn i den nya relationen.
    Ungefär samma här... fast 37, Lund, singel sedan sommaren -10.... 
    "Med plutonium tvingar vi dansken på knä"
  • Psykbryt
    Clear1 skrev 2013-01-27 22:23:08 följande:

Jag drar inte alla över en kant, men DEJTING sidor är inte min grej bara.

Sen om du är en bra kille kan du ju vara det oavsett om du är med på en dejtingsida eller inte.

Men poängen med mitt inlägg är mer VAR träffar man någon om man INTE vill vara med på någon dejtingsida?
    Några tips? Eller om det finns något ställe typ som makalösa föräldrar som finns i skåne,
    det känns ju som det borde finnas. Annars får man väl starta något, en picnic i parken för ensamstående till våren kanske?

Tja varför inte. Det låter väl som en bra idé!  
Svar på tråden Var finns alla ensamma pappor?