• Trivelina73

Så j**la flottig ansikte!

Jag undrar om det finns något mot flottigt ansikte, sminket rinner ju av mellan varven! Kräks Jag skulle säkert kunna utvinna flott från ansiktet i burk och sälja! Jag har inte blivit klok på vad som gör det, vet bara att de finns bättre dagar och mindre bättre dagar.. Förvånad

De måste väll finnas något som hjälper mot de?

• Svar på tråden Så j**la flottig ansikte!
  • Mandel

Jag bytte till ansiktsvård för torr hy istället för blandhy/fet hy.
    Har blivit mycket bättre!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Trivelina73
    Mandel skrev 2011-11-13 18:28:23 följande:
    Jag bytte till ansiktsvård för torr hy istället för blandhy/fet hy.
    Har blivit mycket bättre!
    Förvånad ALLVARLIGT???????? Ska testa!
  • tinis77

Tvätta med olja, oliv t ex. Ju mer du torkar ut huden desto mer fett producerar den

• Mandel
    Trivelina73 skrev 2011-11-13 19:08:02 följande:
    Förvånad ALLVARLIGT???????? Ska testa!
    Har läst i flera trådar här på fl om folk med fet hy som bytte till produkter för torr hy och blivit bättre.
    Helt klart värt att testa tyckte jag och jag är nöjd.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Joico

Det sämsta folk gör är att använda sjukt starka produkter för att bli av med problemet. Använd snälla produkter gå till en hudterapeut kanske?

• Good Golly Miss Molly

Du kan köpa blotting paper (finns bl.a på Body Shop, Make up Store och Mac). Pappret tar bort glansen men tillåter make-upen att sitta kvar. Dock är det inte en pemanent lösning men en räddare i nöden ibland.

• Sofiasims

Gå och gör en hudanalys hos hudterapeut. Ofta kan det vara så att huden massproducerar fett just för att den är uttorkad av för starka produkter...

• sippelina1

Håller med ovanstående, testa och byt till produkter för torr hy. Men kolla först med nån hudterapeut.

• Nemi76

Jag hade samma problem. Om jag drog fingret över pannan ett par timmar efter rengöring så var det som att köra ner fingret i en smörask. Jag testade alla möjliga olika sorters märken men allt var produkter för fet och oljig hy. Till slut fick jag för mig att jag kanske hade torr hy istället och köpte en provförpackning från Clinique (nr 1) med produkter för torr hy och det blev nästan genast mycket bättre. Jag har fortfarande lite glansig t-zon men det är inte på långa vägar som förr, men nu använder jag de produkter för Clinique för bland-hy (nr 2) och det funkar jättebra. Jag tvättar mig med 1-2-3-serien och sedan kör jag lite Pore Minimizer i t-zonen och behöver inte mycket mer make-up till vardags

• Sofiasims

Jag hade samma problem innan. Jag testade också Cliniqe men de produkterna var alldeles för starka för mig. Nu använder jag Ole Henriksen, den lila serien och är supernöjd med dem!

• Nemi76

Ja, Cliniqe verkar fungera väldigt olika på olika personer så det bästa är nog att köpa en liten förpackning och testa först. På mig fungerar de jättebra men min kollega blir helt röd i ansiktet och får ont. Jag upplever inte Clinique som en stark produkt men vet att många gör det. Så mitt råd till TS är att köpa provförpackningar av olika märken och testa sig fram, men testa produkter för torr hy eller torr/blandhy.

Visserligen kan man få lite prover av butiksbiträdena men de är oftast för små för att man ska hinna märka någon effekt. Det kan ta ett par veckor innan man ser skillnad. För mig tog det nog ungefär en vecka...  

• Kiikiin

Clinique's ansiktsvatten för fet/bland hy tar bort nagellack....

Det är att göra en god gärning, utan att tänka att det är en god gärning
  • sippelina1

Jag hade liknande problem. Använder nu en serie från Comfort Zone som heter Hydramemory, jättebra!

Svar på tråden Så j**la flottig ansikte!