• Nemi76

Så j**la flottig ansikte!

Jag hade samma problem. Om jag drog fingret över pannan ett par timmar efter rengöring så var det som att köra ner fingret i en smörask. Jag testade alla möjliga olika sorters märken men allt var produkter för fet och oljig hy. Till slut fick jag för mig att jag kanske hade torr hy istället och köpte en provförpackning från Clinique (nr 1) med produkter för torr hy och det blev nästan genast mycket bättre. Jag har fortfarande lite glansig t-zon men det är inte på långa vägar som förr, men nu använder jag de produkter för Clinique för bland-hy (nr 2) och det funkar jättebra. Jag tvättar mig med 1-2-3-serien och sedan kör jag lite Pore Minimizer i t-zonen och behöver inte mycket mer make-up till vardags

• Nemi76

Ja, Cliniqe verkar fungera väldigt olika på olika personer så det bästa är nog att köpa en liten förpackning och testa först. På mig fungerar de jättebra men min kollega blir helt röd i ansiktet och får ont. Jag upplever inte Clinique som en stark produkt men vet att många gör det. Så mitt råd till TS är att köpa provförpackningar av olika märken och testa sig fram, men testa produkter för torr hy eller torr/blandhy.

Visserligen kan man få lite prover av butiksbiträdena men de är oftast för små för att man ska hinna märka någon effekt. Det kan ta ett par veckor innan man ser skillnad. För mig tog det nog ungefär en vecka...  

Svar på tråden Så j**la flottig ansikte!