• MammasSmåHjärtan

bakåt lutad livmoder?!?! va innebär det ?! jag fattar ingenting

jag har bakåtlutad livmoder fick jag veta i ett tidigt ultraljud i vecka 6 ungefär...

men vad betyder det ? såg någon som sa att man kan få mindre mage och svårare att se bebisen med UL ? men jag har lärt mig att inte ta allt man läser på fullaste allvar jämt så tänkte kolla om några som har samma kan dela med sig om någon skillnad lr innstämma med minimage myten lr något så jag vet vad jag kanske har att vänta mig :P
    man är ju så nojig med minsta lilla när man e gravid ;)

• Svar på tråden bakåt lutad livmoder?!?! va innebär det ?! jag fattar ingenting
  • Milli10

Jag har bakåtlutad livmoder och det är bara att den lutar lite inåt som jag förstått det. Har inte haft några problem med UL och min mage växer på och är stor och fin :) V. 30 nu. Så det är inget konstigt med det :)

• Marnet

De har jag oxå o de e som föregående säger inget särskilt med det jag har heller inga problem. De kan väl va att tappen på mig kan va lite svårare o se vid gynundersökning fast de kan ju va för att jag har gjort en konisering oxå!

• Tristani

Min är bakåtlutat och min mage är liten, vebisen hamnar längre bak då, har jag förstått det! Sen har jag alltid haft problem med tampong och typ prev medel som ska sitta där så att säga.

• Jolines mamma

Min med.. Precis som 10% av alla kvinnor har :)

• Elli1

Jag har också bakåtlutad livmoder och om det innebär mindre mage så ska jag nog vara tacksam för min mage var gigantisk när jag var gravid. Bakifrån såg man inte att jag var gravid, men båda gångerna var magen enorm. Så det där är nog individuellt. Det låter ju logiskt att magen blir lite mindre, men som sagt så stämde det inte in på mig.

• Elli1

Ang ultraljudet så såg man bebisen hur bra som helst. :)

Svar på tråden bakåt lutad livmoder?!?! va innebär det ?! jag fattar ingenting