• Mikka82

Båda föräldrarna jobbar en lördag, ingen barnvakt! Vad gör vi??

Hejsan :)
    Nu är det ju så att både jag och min sambo (barnets pappa) har inplanerat jobb på en lördag. Jag har schemalagd arbetstid och sambon går som vikarie och måste ta alla tider han får in för att få ut de pengar som vi behöver... Undrar nu hur vi kan gå tillväga om vi inte hittar en barnvakt som kan ställa upp??! Har vi rätt att VAB:A?? Eller är det nåt annat som vi måste göra?
    Tacksam för era svar :)

• Svar på tråden Båda föräldrarna jobbar en lördag, ingen barnvakt! Vad gör vi??
  • pigglet

Nej, ni kan ju inte vabba - det är ju ingen som är sjuk? Pappan måste tacka nej till jobb som han inte kan ta, antar jag. 

• Tonårsmamman1

Ni har inte rätt att vabba, men kan ju naturligtvis göra det i alla fall om det inte löser sig. Hur lång tid rör det sig om och hur gammalt är barnet/barnen?

• niky40

Hur får man ett förskoleintyg för vab om man jobbar på en lördag?

• Tonårsmamman1
    niky40 skrev 2011-11-13 20:44:39 följande:
    Om barnet inte går på dagis behöver man inget intyg,
  • pigglet
    niky40 skrev 2011-11-13 20:44:39 följande:
    Man måste uppge vem som skulle vårdat barnet om det var friskt. Är inte barnet på förskolan den aktuella dagen så skriver man bara vem som skulle vårdat barnet i stället. 

• Mikka82

Okej, lite surt det där med lördagar... :/ Det är ju många som måste jobba helger och som detta blir ett ständigt problem för... Våran son är 4 år. Jag hoppas ju att det löser sig!! :)

• Jennie med ie
    Mikka82 skrev 2011-11-13 20:51:31 följande:
    Okej, lite surt det där med lördagar... :/ Det är ju många som måste jobba helger och som detta blir ett ständigt problem för...
    Jomen då får man ju också ha barnomsorg därefter... (och jag vet att det tyvärr finns ett mindre utbud av OB-förskolor än vad behovet är).
Svar på tråden Båda föräldrarna jobbar en lördag, ingen barnvakt! Vad gör vi??