• Anonym (Elena)

Bondage med tejp

Hej alla!

Undrar om det finns någon där ute som tycker att bondage med tejp är sexigt och något som ni gärna utövar antingen med/ eller utan er partner/ annan person?

Känslan av att vara bakbunden med tejp, till exempel i en s.k. hogtie är bland det underbaraste som finns, samt att binda någon med tejp och göra en ordentlig munkavel så de inte kan prata överhuvudtaget.

Någon som har erfarenhet av detta och som har lust att dela med sig?

Kramar,

Elena  

• Svar på tråden Bondage med tejp
  • Anonym (Nyfiken)

Upplevde inte att hon skoja, mer att jag fått frågan att bli bunden. Svaret har alltid blivit nej, skulle inte känna mig bekväm i det

• Anonym (Stina)

Har testat lite med bondagetejp men föredrar mina rep alla dagar i veckan. Älskar att binda och min flickvän är en underbar lärarinna och inspirationskälla, hon binder mig och jag binder andra, jag binder aldrig min flickvän då det skulle skapa konstiga känslor i vår polaritet.

• Tukt

Frågan är väl om det är estetiskt eller praktiskt. Är det estetik så blir ju allt rätt för den som gillar det.
    Att binda armar och ben med exempelvis silvertejp tycker jag är onödigt bökigt, eftersom jag eftersträvar effektivitet.
    Däremot är det specialgjorda bondagetejpen i latex användbar vid snabbt och effektivt bindande.

• Anonym (ZZzzzz)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-10-01 03:57:25 följande:

Tejp är så mycket sexigare än rep. Tjejen känner sig mer fasthållen, vilket brukar gillas

Hon har aldrig haft några invändningar 
  • Anonym (ZZzzzz)
    Anonym (Alla idioter på FL...) skrev 2019-07-20 21:12:40 följande:
    Nej det har aldrig hänt. Inte ens en gång. Det är en så sjuk tanke att den borde vara olaglig.
    Det verkar som det aldrig händer 
  • Anonym (Öh)

Kan inte vara skönt när tejpen ska tas bort sen.... AJ!!

• Anonym (ZZzzzz)
    Anonym (Öh) skrev 2021-03-28 18:12:13 följande:

Kan inte vara skönt när tejpen ska tas bort sen.... AJ!!

Ja antar att det är som med plåster måste ryckas bort fort 
  • Tukt

Det finns ju speciell bondage-tejp gjord i latexmaterial utan klister på, just för man ska slippa klistret.

• Anonym (Öh)
    Tukt skrev 2021-03-29 08:04:46 följande:

Det finns ju speciell bondage-tejp gjord i latexmaterial utan klister på, just för man ska slippa klistret.

Åhh, bind mig....!! ^^
  • Tukt
    Anonym (Öh) skrev 2021-03-29 18:44:18 följande:
    Åhh, bind mig....!! ^^
    Binda är medlet, inte målet! ;)
  • Anonym (Stina)

Vet om dessa och har testat men tycker inte om detta alternativ och vän av ordning kan alltid fundera på om det verkligen är tejp om det är utan klister.

Skall man leka med tejp är mitt tips att vara välrakad och grunda med fet hudkräm eller fuska med plastfolie som skydd. Fast egentligen så är lite av tjusningen med tejp att det gör lite ont även om jag i princip alla dagar i veckan föredrar rep framför tejp. En rulle plastfolie kan också vara riktigt skoj.
  • Anonym (ZZzzzz)
    Anonym (Stina) skrev 2021-03-30 12:30:50 följande:
    Vet om dessa och har testat men tycker inte om detta alternativ och vän av ordning kan alltid fundera på om det verkligen är tejp om det är utan klister.
    Tycker du kvalitén är för dålig har du hört av dig till företaget 
  • Tukt
    Anonym (Stina) skrev 2021-03-30 12:30:50 följande:

Skall man leka med tejp är mitt tips att vara välrakad och grunda med fet hudkräm eller fuska med plastfolie som skydd. Fast egentligen så är lite av tjusningen med tejp att det gör lite ont även om jag i princip alla dagar i veckan föredrar rep framför tejp. En rulle plastfolie kan också vara riktigt skoj.
    Okej. Testat ganska lite. Den rulle jag har, brukar jag ha till helt andra saker faktiskt! ;)
  • Anonym (Stina)
    Anonym (ZZzzzz) skrev 2021-03-30 17:16:32 följande:

Tycker du kvalitén är för dålig har du hört av dig till företaget 

Har inget med kvalitet att göra. Tyckte helt enkelt inte om dessa latexband. Vanlig tejp är roligare men man får tänka sig för och allra bäst tycker jag om mina Juterep i lite olika färger.
  • Anonym (ZZzzzz)
    Anonym (Stina) skrev 2021-03-30 19:04:45 följande:
    Har inget med kvalitet att göra. Tyckte helt enkelt inte om dessa latexband. Vanlig tejp är roligare men man får tänka sig för och allra bäst tycker jag om mina Juterep i lite olika färger.
    Använder du det på din kille 
  • Anonym (Stina)
    Anonym (ZZzzzz) skrev 2021-03-30 19:05:27 följande:

Använder du det på din kille 

Har ingen pojkvän men min flickvän binder mig rätt ofta och jag binder andra även om pandemin just nu gör att det ligger på is.
  • Anonym (Klister)

Är klisteret dåligt?
  • Tukt
    Anonym (Klister) skrev 2021-11-11 17:16:35 följande:
    Är klisteret dåligt?
    Dåligt och dåligt, beror väl på tejpen i det hela. Personligen upplever jag bondagetejp som snabb att applicera. Det kan gaffa-tejp vara också, men rätt vad det är så kan det börja fastna i och så där.
    Sedan behöver inte allt gå snabbt såklart.
    Skillnaden är också att bondagetejpen är elastisk, mer som gummi, vilket gör att den å ena sidan klämmer åt och kan hämma blodflöde, men också så pass elastisk att den bundna kan röra sig lite så den får fart på blodflödet själv. Annan tejp är mer statisk, och därför mindre benägen skapa domningar, men om, så är det svårt för den tejpade att själv reglera.
  • Anonym (Klister)
    Tukt skrev 2021-11-11 21:03:00 följande:
    Skillnaden är också att bondagetejpen är elastisk, mer som gummi, vilket gör att den å ena sidan klämmer åt och kan hämma blodflöde, men också så pass elastisk att den bundna kan röra sig lite så den får fart på blodflödet själv. 
    Låter som det bästa alternativet för ett par som vill pröva 
Svar på tråden Bondage med tejp