Vad är detta?Röda utslag på ryggen*bild*
Har nån en aning vad detta kan vara? det är på ryggen o kom på bara en dag. smörjde med pevaryl salva o det ser lite bättre ut idag
Allergisk mot något kanske? Kan vara vad som helst. gå till Vårdcentralen imorgon.
puffar
Svinkoppor?/impetigo
alt
Bältros!!!! gör det ont? Kliar?
Har du haft något nytt plagg på dig, eller nya lakan (som du inte tvättat innan)? Ser ju mest ut som nån reaktion. Men för säkerhets skull borde du nog kontakta sjukvården imorgon.
Sen undrar jag lite varför du smorde med pevaryl? Borde väl inte komma svamp på ryggen bara så där. Jag hade ju testat med någon kortisonkräm om jag haft det hemma. det brukar fungera bättre på olika utslag tycker jag.
Varför smörjde du med pevaryl??
Ser er bilden så bra, men det kan väl inte vara finnar ? :)
Det här måste vara bältros. Till skillnad från vad många tror så behöver bältros inte göra ont. Det är vätskefyllda blåsor som ofta samlats på ett ställe. Du kan få pencillin mot dem så gå till doktorn imorgon.
detta är en vän som undrar o utslagen kom för 4 dagar sedan. jag tvingade honom till vårdcentralen o han ska dit imorgon. pevarylen tog han för det är klåddämpande och uttorkande.
inflammerade talgkörtlar kan det vara sa jag till honom, bältros växer i kedjor o det gör inte detta. han har ingen feber o det är inte direkt ömmt. då han upptäkte det var det rödsvullet omkring. jag fick se hur det såg ut idag o det ser bättre ut men ser ut o ha blödit,lite sårskorpor.kan vara svinkoppor. får se vad läkaren har sagt. han läste igenom svaren o blev lite skraj.
Bältros får man bara på ena sidan kroppen så om du bara har på ena sidan kroppen så kan det vara det annars skulle jag vilja säga någon form av allergiskt utslag/eksem. Min son fick sånna utslag för några veckor sedan som var eksem och jag har haft liknande ungefär 4 månader under vår/sommar som läkarna inte vet vad det var men som jag nu tror var allergiskt utslag.
jag sökte för ett identiskt utslag som jag hade strax under armhålan. blev mäkta förvånad när jag fick svaret.. Herpes. Hur fan lyckas man få herpes under armhålan?! Jag förknippar ju det med snopp och där är ju inget ställe man vanligtvis kommer i kontakt med en sådan.. Men läkarn förklarade att herpes ligger ju latent i kroppen och kan ju bryta ut hur ofta eller sällan som helst, så individuellt. Mitt första och enda herpesutbrott kom alltså då. Aldrig någonsin haft problem någon annan gång varesig på läppar eller "där nere", men läkarna vet nog vad de säger.