• Anonym

My little pony-skor till dottern och Spiderman-skor till sonen

Igår köpte jag vinterskor till barnen. De fick vara delaktiga i valet av skor. Det blev alltså My little pony-skor till dottern (4 år) och Spiderman-skor till sonen (6 år). Vad tycker ni om det?

Väljer att vara anonym då jag misstänker att det finns en hel del personer som är absolut emot detta, att det är en skam för genusdebatten osv. Jag ser dock hellre nöjda och glada barn med skor som de gillar än att de går omkring missnöjda i skor som de inte gillar.

Rösta på!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden My little pony-skor till dottern och Spiderman-skor till sonen
  • hymafr

Håller med dig - hellre glada och nöjda barn än missnöjda.

• Anonym
    hymafr skrev 2011-11-14 10:23:14 följande:
    Håller med dig - hellre glada och nöjda barn än missnöjda.
  • power

varför skulle det vara en skam för genusdebatten?
    tvingade du på skorna på dina gråtande barn?

fattar du vad genusdebatten handlar om?

kom igen då ra
  • Jojile

Genus handlar fortfarande inte om att flickor inte får ha rosa och My little Pony och pojkar får inte ha blått och Spiderman. Genus handlar om att vi inte ska tvinga in barn i en mall som är förbestämt p.g.a. deras kön.

Fick dina barn välja själva så är det inget fel i valet av deras skor.
    Om du tvingade/valde/Förbjöd dina barn att välja dessa skor för det passar inte deras kön, då är du ute och cyklar.

• power
    Jojile skrev 2011-11-14 10:29:45 följande:

Genus handlar fortfarande inte om att flickor inte får ha rosa och My little Pony och pojkar får inte ha blått och Spiderman. Genus handlar om att vi inte ska tvinga in barn i en mall som är förbestämt p.g.a. deras kön.

Fick dina barn välja själva så är det inget fel i valet av deras skor.
    Om du tvingade/valde/Förbjöd dina barn att välja dessa skor för det passar inte deras kön, då är du ute och cyklar.

jo, men vissa stoplskott ensvisas ju med att genusdebatten handlar om at tman ska tvinga alla killar att ha rosa kläder mot sin vilja. Kräks
    kom igen då ra
  • Anonym
    power skrev 2011-11-14 10:28:41 följande:
    varför skulle det vara en skam för genusdebatten?
    tvingade du på skorna på dina gråtande barn?

fattar du vad genusdebatten handlar om?
    Jag kanske har fördomar, men jag tror att det finns de som kommer att kolla snett och sucka till sin kompis i parken "seer du vilka skor de där barnen har, asså herregud, kan man inte klä barnen lite mer unisex".

JAG tycker alltså inte själv att det är en skam, mina barn har ju glatt valt dessa skor. Men jag tror att det finns folk som tänker på detta sätt som jag just beskrev. Eller som tycker att skor med dessa motiv inte ska säljas över huvudtaget! 
  • 071001

Helt okej. Utöver att jag tycker att det är fult så bryr jag mig inte ett dugg om dina barn har det.

• power
    Anonym skrev 2011-11-14 10:40:38 följande:
    Jag kanske har fördomar, men jag tror att det finns de som kommer att kolla snett och sucka till sin kompis i parken "seer du vilka skor de där barnen har, asså herregud, kan man inte klä barnen lite mer unisex".

JAG tycker alltså inte själv att det är en skam, mina barn har ju glatt valt dessa skor. Men jag tror att det finns folk som tänker på detta sätt som jag just beskrev. Eller som tycker att skor med dessa motiv inte ska säljas över huvudtaget! 
    jaha du tror det, jobba på din paranojja istället för att förvirra dig in i begrepp du inte kan hantera.
    kom igen då ra
  • Lady Namárië

Jaha, och nu är det meningen att man som förespråkare av ett jämställt samhälle skall gå i taket och börja gapa om att du måste tvinga barnen att välja tvärtom? Usch, vad trist det är när folk inte förstår ett vitten av vad genusdebatten handlar om.

Ser du skillnaden på

"Jag köper Spiderman-skor åt min son för att han ville ha det."

och på

"Jag tycker att det är helt ok att min åttaåring säger saker som 'Tjejer kan inte ha Spiderman-skor!"

So say we all
  • Anonym
    power skrev 2011-11-14 10:44:33 följande:
    jaha du tror det, jobba på din paranojja istället för att förvirra dig in i begrepp du inte kan hantera.
    Jobba med din pissiga attityd istället!

Hade jag varit paranoid hade jag inte köpt skorna.  
Svar på tråden My little pony-skor till dottern och Spiderman-skor till sonen