• Erika1207

Snälla hjälp mig! Ny eller begagnad barnvagn?

Jag har titta på barnvagnar nu, trots att allt är väldigt tidigt, men vill vara i tid, men det är ju en djungel av allt :)
    Jag vet till 98% säkerhet vad jag vill ha för vagn, MEN är det bästa att köpa en ny eller begagnad?!

En ny kostar, ca 8000:-
    En begagnad, använd till 1 barn, kanske kostar 3-6000:-

Är det någon som har köpt en begagnad barnvagn, vad det bra eller dåligt !?
    Men en begagnad så har man ju inte samma garantier som när man köper en ny etc etc...

Har tänkt att köpa en Emmaljunga Nitro City, någon som har erfarenhet av den ?! Bra och dåligt :) 

• Svar på tråden Snälla hjälp mig! Ny eller begagnad barnvagn?
  • tideloo

Vi köpte vår vagn begagnad, vi är jöttenöjda! Se till att kolla att den är hel, ren, luktar fräscht samt vilket år den är inköpt!

• älskarlivet81

Nitro city är en kanonbra vagn!
    När vi skulle köpa vår så fanns det knappt några begagnade och de som fanns kostade max 1000 kr mindre än en ny.. Det man ska tänka på när man köper begagnat är att man inte har garanti på den! 

• Marmacita

håller med ovanstående...vi oxå köpt våra begade MEN sen har inte vi några "moderna" vagnar iallafall :-P

• Evo IX

Vi köpte en beg nitro med quadrolift för 4000:-. Fortfarande garanti kvar på den då den bara var något år gammal. Vi är riktigt riktigt nöjda med den. Skulle faktiskt inte falla mig in att köpa en ny kombivagn som man kanske bara har något halvår. Hellre satsar jag då på en ny sittvagn som man kan ha flera år.

• Erika1207

Tack för era svar!

älskarlivet81 skrev 2011-11-14 18:44:08 följande:
    Garantin gäller bara första ägaren, så ni kan inte ha garanti kvar
     Jo det är ju sådant jag tänker på, är det värt ett par tusenlappar att inte ha garanti, inte få välja helt själv vad man vill ha osv, eller, ja ni förstår säkert hur jag tänker :) 
  • krillelkpg

Vi köpte en ny emmaljunga city cross som vi är jätte nöjda med. Otroligt lätt att köra osv

• bimadrock

Begagnat tycker jag är toppen, kläm o känn på den ordentligt bara!

Själva så köpte vi en ny vagn, men ett utställningsex. vilket vi fick betydligt billigare än ord.pris. Hade ingen större lust att lägga ut allt för mkt pengar. Vår dotter älskade vagnen och den användes flitigt vilket resulterade i att den var rätt sliten när vi blev gravida med nummer två. Vi funderade rätt länge på att köpa en ny(begagnad) vagn men beslutade oss för att behålla den vi hade. Och tur var väll det då nummer två i stort sett vägrat ligga i vagn dessa 4 första månaderna. Det är inte förrän nu på slutet hon börjat acceptera att ligga i vagnen men helst ska hon bäras. Så det var/är ganska skönt att vi inte lade ut en massa pengar på en liggvagn när den knappt har använts!  

• stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2011-11-14 18:44:08 följande:
    Garantin gäller bara första ägaren, så ni kan inte ha garanti kvar
    men har 1:a ägaren ett kvitto utan namn så gäller garantin endå hela tiden ut.

Nitro är en härlig vagn, och det finns inga "standard fel" på de äldre moellerna, givetvis finn måndagsexemplar på allt men inte mer bland de äldre än bland de nya. Dåliga däck var ett problem ett tag, så kolla att inte däcken är fulla med grus och stenar.
  • älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2011-11-14 20:48:23 följande:
    men har 1:a ägaren ett kvitto utan namn så gäller garantin endå hela tiden ut.

Nitro är en härlig vagn, och det finns inga "standard fel" på de äldre moellerna, givetvis finn måndagsexemplar på allt men inte mer bland de äldre än bland de nya. Dåliga däck var ett problem ett tag, så kolla att inte däcken är fulla med grus och stenar.
    Nej, det gäller ändå bara första ägaren! Kollade själv upp detta när vi funderade på en begagnad vagn!
  • Jez2012

Sålde min Nitro city nu i somras, och jag hade tecknat försäkring via solid. Den gick hur enkelt som helst att föra över till nya ägaren. Så visst kan man flytta garantin/försäkring.

Sålde min Nitro för att varukorgen var så jäkla svår att nå. Sen är den ganska stor. Absolut inte bred, där är den smidig, Men annars rätt otymplig.

Var ock köpte en beg Teutonia Cosmo, till kommande bebis, och jag är så nöjd :) Så klart man kan köpa begagnat...

~~~ Maya 091130 ~~~ BF 120401~~~~
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2011-11-14 20:51:26 följande:
    Nej, det gäller ändå bara första ägaren! Kollade själv upp detta när vi funderade på en begagnad vagn!
    men om inget namn står på kvittot finns inget som säger att du INTE är första ägaren. Vet flera som utnytjat garanti både som andra och tredje ägare (vissa vganar byter ägare utan att knappt vara avända uppenbarligen)
  • Goffer

Jag fick ett nytt chassi från emmaljunga till min tvillingvagn som jag köpte begagnad, lämnade in den på barnens hus. Behövde inte ens visa kvittot och fick även en lånevagn.

Svar på tråden Snälla hjälp mig! Ny eller begagnad barnvagn?