Undlåta att betala böter?
Är det någon som vet vad som händer om man har åkt fast för rattfylleri (ej grovt) men inte har råd att betala de böter som man har fått pga ansträngd ekonomi? Åker man på samhällstjänst eller liknande istället?
Är det någon som vet vad som händer om man har åkt fast för rattfylleri (ej grovt) men inte har råd att betala de böter som man har fått pga ansträngd ekonomi? Åker man på samhällstjänst eller liknande istället?
Man hamnar väl hos kronofogden? Läs på polisens hemsida
Ett: idiot!
Två: ja du kan få samhällstjänst/boja/fängelse men då har det gått längt. Du måste ju då nåt straff å struntar du i det blir det annan strafförelähgande
Jag fick ett strafföreläggande, och ett bötesbelopp. Jag skickade såklart in delgivningen och att jag godkänner alltihopa. Men jag har inte råd att betala böterna. Kan dom verkligen sätta en i finkan eller ge boja om man inte har möjlighet att betala?
Om du redan har fått ditt straff, vilket det låter som, så tror jag bara att du hamnar hos kronofogden och du får inget mer straff... Det är jag ganska säker på... Jag tycker dock du ska ringa och försöka få någon avbetalningsplan om det går...
Nu vet inte jag om dom "kastar" en i fängelse om man inte kan betala böterna men borde man inte tänkt på allt det där innan men begår ett brott?!
Innan man sätter sig i en bil och kör onykter (grovt eller ej) så borde man tänka på vilken skada man kan göra, att man har jobb, behov av inkomst, barn m.m. Det är faktiskt inte nån annan som gör "livet 100 gånger svårare" det är den som har valt att köra bilen med alkohol i kroppen som har gjort det valet.