• Ssimple

    Shoppa Online (via Internet)

    Vart brukar ni handla oftast från Internet? Kläder, skor, hem, elektronik etc.

    Alltid kul när man får ett paket på posten :) känns som julafton!

  • Svar på tråden Shoppa Online (via Internet)
  • ilea79

    Jag håller med! Roligt att få små paket då och då. Jag brukar mest beställa smycken, från http://www.leshop.se, de har bland annat Pilgrim som är min favorit och det bästa är att som medlem är det alltid 10 % rabatt!

    En annan rolig affär är www.melba.se , snygga och inte jättedyra kläder. 

  • Runguska

    Handlar i princip allt online - allt som inte kan köpas på ICA brukar jag säga

    Butiker jag gillar

    cdon.se - film, musik (bra fraktkostnad, snabb leverans och bra reor)
    ellos.se - kläder, gardiner och sängkläder (köper oftast bara från Catalog outlet där jag fyndat fina gardiner och allehanda kläder)
    adlibris.se - böcker (gratis frakt, bra priser)
    amazon.co.uk - film, spel, böcker (Gratios frakt på order över ca 250skr såvida det skickas från amazon.co.uk - skickas från UK så ingen tull)
    eyeslipsface.co.uk - smink (billigt och ofta med bra rabatter, frakt ca 40:-, skickas från UK så ingen tull)
    dealextreme.com - prylar (gratis frakt, lång leveranstid - se dock upp då mycket ser äkta ut men bara är billiga kopior! brukar leta udda presenter här, skickas från HongKong, paket med högre värde kan fastna i tullen)
    outlet24.se batterier, delar till hemelktronik (Gratis frakt över 500, snabb leverans, har saker som inbland utgåt hos andra)

    Några av de butiker jag handlar ifrån. I juletid blir det dock mängder av andra butiker, det är ett måste om man bor i en by med ICA och en skoaffär - typ! 

  • Ssimple

    Ja, Elf använder jag också ibland :) alla mina borstar är därifrån faktiskt.
    dealextreme.com  har jag inte sett tidigare men det du skrev skulle lika gärna kunna vara en kommentar till ioffer.com
      

      

  • Runguska
    Ssimple skrev 2011-11-15 14:18:07 följande:
    Ja, Elf använder jag också ibland :) alla mina borstar är därifrån faktiskt.
    dealextreme.com  har jag inte sett tidigare men det du skrev skulle lika gärna kunna vara en kommentar till ioffer.com
      

      
    Antagligen, känns rätt mycket dropshipping över iOffer (samma med mycket nytt på ex tradera) - har inte sett den sidan tidigare. Finns för övrigt hur många sidor som helst som skeppar från Hong Kong eller China till Sverige. Kopior det mesta med olika pålägg på priset beroende på i vilken hand det säljs. Föredrar att köpa krafset med så få mellanhänder som möjligt för att komma billigt undan.

     
  • Psyke

    Har någon lyckats handla från Benetton på nätet? Älskar deras barnkläder men urvalet i butikerna i Sverige är alldeles för litet.

Svar på tråden Shoppa Online (via Internet)