• Ssimple

Shoppa Online (via Internet)

Vart brukar ni handla oftast från Internet? Kläder, skor, hem, elektronik etc.

Alltid kul när man får ett paket på posten :) känns som julafton!

• Svar på tråden Shoppa Online (via Internet)
  • Ssimple
    Gumman skrev 2011-11-21 23:18:14 följande:
    Gillar www.etthundrakronor.se . Inget kostar över 100 kronor. Där finns lite allt möjligt.

Oh, härligt
  • Ssimple

Men de hade inte så många produkter, trodde att det skulle vara många fler saker inom olika kategorier. Och priset var tok för högt för såna produkter. Finns andra hemsidor som har 50-70 kr billigare. Besviken tyvärr.

• Carl69
    ssimplek skrev: Och priset var tok för högt för såna produkter. Finns andra hemsidor som har 50-70 kr billigare.

Ssimple: Vad är såna produkter? Priserna var ju väldigt låga, du måste varit inne på någon annan sida. Tror inte man kan hitta billigare systerur, smycken eller jelly klockor någon annanstans! Jag tror dessutom att sidan är rätt så nystartad, står att de ska få in fler produkter.  Behövs en sådan sida med billiga och bra saker som inte tar ut överpriser!
  • Gumman

Jag jobbar som sjuksköterska och köpte systerur på den sidan. Fanns inte billigare på något annat ställe. Köpte då även ett armbandsur i silikon som kostade 89 kronor. Det tyckte jag var billigt. så det där med 50-70 kronor billigare har du nog fått om bakfoten.

• Ssimple

Syftade på mest på smycken. Jag har beställt lika fina utomlands med fri frakt, men ja sidan lär behövas i Sverige och man får hoppas att den kommer att utvecklas.

• felicityporter

Jag har köpt en hel del smycken från etthundrakronor.se och är supernöjd! Har sett liknande på nelly, cocoo, osv till dubbla och till och med trippla priset! Ett annat plus är att leveranstiden är helt sjuk snabb.

Tummen upp från mig!

• felicityporter
    Ssimple skrev 2011-11-22 00:27:56 följande:
    Syftade på mest på smycken. Jag har beställt lika fina utomlands med fri frakt, men ja sidan lär behövas i Sverige och man får hoppas att den kommer att utvecklas.
    Fast det går ju inte att jämföra priser från obskyra ebaysäljare i Kina med prisklimatet som råder i Sverige. Jag har handlat mycket från utländska ebaysäljare och småsuspekta asiatiska internetbutiker och det är alltid på vinst och förlust, med en viss bitter smak i munnen efteråt. För det första är det inte alls säkert produkten man får är samma som på bilden, påfallande ofta är bilden de använder sig av ett s.k. stock photo av en märkesprodukt och inte den faktiska produkten man köper, för det andra är det inte ovanligt att leveranstiderna är uppemot en månad(!), för det tredje känner man sig ganska smutsig när den där svinbilliga produkten man köper kanske är tillverkad av slavarbetande barnarbetare på en stor kinesisk fabrik utan säkerhetskontroller.

Säger inte att det är fel att köpa saker utomlands, men om jag vill vara säker på att få rätt vara, i rätt tid och dessutom känna mig trygg med att inga barn utnyttjats köper jag självklart från en svensk återförsäljare. Just därför gillar jag t. ex. etthundrakronor.se - jag kan få alla mina krav uppfyllda till väldigt bra pris.
Svar på tråden Shoppa Online (via Internet)