Inlägg från: ceci lia |Visa alla inlägg
  • ceci lia

Löshår.

Jag har haft löshår med keratin (små hårslingor som med keratin smälts in i små hårslingor av det egna håret) och inflätat löshår (man gör två-tre rader av små inbakade flätor i underhåret som en hårträns sys in i). Jag var nöjd med båda men den första varianten tovade sig i hårbotten och den andra gjorde ont. Men vad gör man inte för håret ;) haha. Nästa gång blir det inflätat igen. Har beställt jättefin kvalitet från rapunzel (en träns av europeiskt hår) problemet är bara att få rätt färg, så nu måste jag få till min egen färg innan jag flätar in. Det är stor skillnad i kvalitet på håret jag beställde från rapunzel och de två olika hår jag köpte från två olika frisörer. De hade indiskt och sydamerikanskt hår som blekts mycket för att bli till min halvblonda nyans.
    Lycka till! 

• ceci lia

Man ska väl fläta om efter 2-3 månader. Jag fick ta bort mitt efter mindre än två månader för att kvaliteten på löshåret var så dåligt. Det tovade sig sjukt mycket och gick av så jag fick slita för att borta ut det och slet av även mitt riktiga hår. Hade sjukt tunt och slitet hår samt mycket ångest när jag tog bort det. Men jag kände mig 100 ggr snyggare med extensions och ska ge et en sista chans då jag verkligen tar väl hand om håret. Har beställt rapunzels bästa kvalitet på håret och deras produkter.

• ceci lia
    knisse skrev 2011-11-17 19:09:36 följande:
    att sätta i nagot själv skulle falla pa eget grepp jag skulle inte s klok ut! och bara grejen att sova i mössa skulle nog göra mig galen.

jag tackar för alla tips och rad men det är nog inte min grej.
    haha...ja det är ingen dans på rosor med löshår, och ganska onödigt om du redan har ett bra hår! Bra att vi kunde hjälpa dig till beslut ;)
Svar på tråden Löshår.