• Anonym (lusen)

Huvudlöss smitta>?

har åkt på löss,, lilltösa hade de förra veckan så nu var de min tur, har hört man ska vara hemma 24h efter behandling, är det så?

Jobbar som personlig assistent så behöver svar snabbt tack!

• Svar på tråden Huvudlöss smitta>?
  • Anonym (svea)

står väl på förpackningen, beror ju på vad du använt för behandling. finns ju så många olika idag.

det vi använde skulle sitta i 8 timmarr sen så skulle alla va döda så då var det bara att kamma kammma å kamma noga i 14 dagar för att se att inga överlevt^^

så om du använde du antilice som jag gjorde så är det nog bara att jobba, sorry ;)

• Anonym (lusen)
    Anonym (svea) skrev 2011-11-15 22:28:50 följande:
    står väl på förpackningen, beror ju på vad du använt för behandling. finns ju så många olika idag.

det vi använde skulle sitta i 8 timmarr sen så skulle alla va döda så då var det bara att kamma kammma å kamma noga i 14 dagar för att se att inga överlevt^^

så om du använde du antilice som jag gjorde så är det nog bara att jobba, sorry ;)
    haha jo jag jobbar gärna, men när ja ringde 1177 om lilltösa sa dom att efter behandling skulle man hålla sig hemma i 24h.

mitt ska man ha i 12h sedan skölja ur
  • Anonym (svea)

okej men då har vi nog olika, mitt medel funkade så att de kväver alla lössen o dödar ägg,nymfer o allt va de heter i sina olika stadier

vi var 3 av 4 som fick, men inte mer än max 7-10 löss all in all på oss, så det var nog precis i sin början.

men sa de på 1177 att man ska hålla sej hemma 24 timmar så kör på det, sen om du jobbar som personlig assisten kan man ju föra över ev löss lättare än om du tex sitter på kontor, eller har ett jobb där du inte kanske har närkontakt som man oftast har som assistent. men de löss du har bör ju vara döda efter behandling men för att vara säker, så du slipper göra om behnadlingen om några veckor igen.....

• Anonym (lusen)
    Anonym (svea) skrev 2011-11-15 22:41:34 följande:
    okej men då har vi nog olika, mitt medel funkade så att de kväver alla lössen o dödar ägg,nymfer o allt va de heter i sina olika stadier

vi var 3 av 4 som fick, men inte mer än max 7-10 löss all in all på oss, så det var nog precis i sin början.

men sa de på 1177 att man ska hålla sej hemma 24 timmar så kör på det, sen om du jobbar som personlig assisten kan man ju föra över ev löss lättare än om du tex sitter på kontor, eller har ett jobb där du inte kanske har närkontakt som man oftast har som assistent. men de löss du har bör ju vara döda efter behandling men för att vara säker, så du slipper göra om behnadlingen om några veckor igen.....
    ok, ja medlet heter Prioderm , kan verkligen ingenting om detta, känner mig bara äcklig typ...
    har kammat min man och han är lusfri, bara resten av familjen kvar.
  • Anonym (svea)

löss trivs bäst i rent hår men lite äckligt kändes de just för att de "kröp "o kliade ja inbillning säker men du fattar ;)

vi har klarat oss utan löss hela småbarnsåldern men nu fick vi när de är 13, 15! jaja hade kalas med småkusinerna en månad innan så det var säkert därifrån...

nu dags för nattbio, breaking dawn med äldsta dottern :)

Svar på tråden Huvudlöss smitta>?