• Dolphin

Didrikson jacka stl 80 till sonen på 88 cm...?Passar just nu, blir den för liten?

Tog fram sonens Didriksons jacka från förra året, stl 80, och den passar perfekt nu. Samt så har han ett par termobyxor från Lindex i stl 86, också perfekta nu.
    Men vad tror ni? Kommer de räcka hela vintern? Han är just nu mellan 87-88 cm lång och smal, ca 12 kg väger han.
    Känns ju onödigt att köpa ett helt nytt set om detta räcker åtminstånde näääästan hela vintern. Men jag vill ju ändå ha en tålig jacka och byxa att byta med overallen. Han har bara en Name it vinterjacka också som förmodligen inte kommer användas i snö och lek.

Hjälp snälla!

• Svar på tråden Didrikson jacka stl 80 till sonen på 88 cm...?Passar just nu, blir den för liten?
  • McConnoly

Avvakta och se. Han kommer ju inte att växa ur den över natt iaf, du märker ju när ärmarna blir korta. Beroende på var du bor kanske den räcker så länge att du inte behöver en ny vinterjacka utan en fodrad vårjacka räcker. Men kanske inte.

• Dolphin

Vi bor i södra Sverige, Halmstad, men eftersom här alltid blåser så fruktansvärt så lär han behöva den ganska länge tror jag.
    hmm....den sitter kanske lite väl perfekt nu, precis så att ärmarna INTE är för korta. och när han har termobyxorna så blir ju jackan lite tightare nertill.

• McConnoly

Då tror jag inte att den kommer att räcka hela vintern.

Svar på tråden Didrikson jacka stl 80 till sonen på 88 cm...?Passar just nu, blir den för liten?