Bihåleinflammation eller svullna gångar i bihålorna säkerligen. Dessa slemhinnor svullnar när du blir gravid o ger ibland på vissa huvudvärk. Är du även täppt så är det ytterligare ett tecken.
Gå till läkarn. De kan ge dig kortisonnässpray att testa (avsvällande o inflammationsdämpande). Ev får du även Rinexin-tabletter är avsvällande o oerhört effektivt. jag har dessutom fått allerginässpray att köra ihop med kortisonsprayen, denna kombo är ännu mer avsvällande.
Om inte detta ger effekt på säg 2 v så be om penicillin för att bota ev bihåleinf.
Jag hade 12 v huvudvärk första grav innan jag blev botad av penicillinet, som verkade på bara 3 dar. Denna grav hade jag ont i 10 v. Fick först bara testa kortisonsprayen, det mildrade men räckte inte. Sen testade jag penicillinet men inte heller det räckte då det tydligen bara var svullnad o ingen inflammation (än). Nu har jag kört allerginässpray, kortisonnässpray o Rinexin i 2 v hittills o huvudvärken försvann direkt. Tror rinexinen gjorde susen.
Får nog köra dessa grav ut (är i v 21 nu), ev klarar jag mig utan rinexinen snart. Men det är det värt att slippa ontet. Risken är att man får feldiagnos som gravid o att de klassar det som migrän (pga hormoner) eller spänningshuvudvärk (pga ändrad kroppshållning) o sedan ger en massa starka o betydligt värre tabletter (som inte botar) än de jag nämnt. Man vill ju inte knapra massa skit i onödan som gravid.