Houdini skrev 2011-11-20 23:41:22 följande:
Det där med att kunna lämna hundarna utan uppsikt är bara att glömma framför allt om du bor i ett samhälle.
Klart man kan gå in en vända och hämta något men annars är det inte kul med grannar som släpper ut sina hundar i trädgården och sedan är inne själva. På bara någon minut hinner de hitta på mycket elände Allrahelst om grannen har något din hund är väldigt intresserad av. Jag har tre hundar och bor i en by har ordentligt inhängnat men de är aldrig ute ensamma, för det kan komma förbi en katt, en hund de inte gillar osv osv och då måste man kunna stoppa dom. Även få tyst på dom om de vill skälla ut någon som går förbi.
Finns inget mer irreterande än folk som låter sina hundar stå och skälla utan att få tyst på dom. Kan man inte få tyst på dom får maqn släpa in dom i huset.
Ok, jag behöver hägna in huset för att göra det mer rymningssäkert. Och ja, jag smårastar även hundarna på tomten då jag har två fyramånaders valpar som behöver gå ut ganska ofta. Sen tycker inte jag heller om hundar som står och skäller men vad säger att jag skulle låta dom göra detta? Ser det som en liten extra frihet att kunna ha hundarna lösa med mig när jag går ut till kaninerna t.ex. och samtidigt slippa oroa sig, så mycket, över att hundarna smiter över till grannen när man går in i huset.
Ta det lilla lugna och förutsätt att folk tar väl hand om sina djur istället för tvärt om. För hur okunnig jag än är så är jag inte fullständigt ute och cyklar, men då är jag ytterst jävig i min bedömning