• Just me

Tips och råd för oss som har iphone! :)

Hej! Har inte sett att det ska finnas liknande tråd här så jag startar en för oss med iphone där vi kan dela med oss lite tips och tricks.... Det finns sååå otroligt mycket i den lilla manicken som man knappt har någon aning om så det skulle vara kul om vi kunde dela med oss! Många har fått grepp och kan allt eller det mesta,andra som mig har haft iphone ett bra tag men lär sig fortfarande och blir lika paff varje gå g och andra är helt nybörjare! Hoppas att det finns fler som tycker att det skulle vara kul med den här tråden och vill dela med sig! Jag tex lärde mig för inte så länge sedan att man kan knäppa kort när man vistas på en sida så istället för att kopiera kan man då knäppa och det spars i kamera albumen...hade haft telen i 1,5 år och inte vetat om det... Haha...

• Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)
  • Fia 28
    sagakarlsdotter skrev 2014-10-24 12:18:39 följande:

Nej, jag har inte bluetooth hörlurar utan vanliga. Men när jag ligger och vilar och lyssnar talbok med telefonen på ljudlöst så ringer det likförbannat i lurarna ändå när någon ringer. Det måste ju gå att ställa in någonstans om du nu har lyckats med det.

Ahaa, jag trodde du ville ha ringsignalen i hörlurarna. Men om du inte har på ljudlöst så ringer det inte i lurarna utan i telefon. Vill du inte att det ringer alls så är det nog säkert flygplansläge som gäller.
  • Tihi

Grrr, jag hatar Apple och iTunes just nu.

Har gamla iPrylar med iOS7 som jag varken kan eller vill uppdatera till 8 just nu.

Köpte en ny iPad i dag och vill få över "den gamla iPaden till den nya" men iTunes vägrar om jag inte uppdaterar iTunes till den nyaste programvaran. Jag kan varken säkerhetskopiera den gamla iPaden eller få en gammal back-up från iTunes på den nya Ipaden.

Vad gör jag??? Är det ofarligt att uppdatera Itunes programvaran till nyaste? Kommer jag att bli tvungen att uppdatera alla gamla iPrylar till 8 för att kunna säkerhetskopiera till iTunes om jag uppdaterar itunes i dag? Jag KAN inte uppdatera mina gamla iPrylar för jag har för lite minne och jag tänkte köpa ny telefon så fort jag får tag på en och kan inte riskera att inte kunna säkerhetskopiera den gamla telefonen för att jag har 7 där och nyaste iTunes på datorn.

Vad gör jag nu? Hur får jag över gamla iPaden till nya om jag inte kan uppdatera iTunes? Eller är det ofarligt att uppdatera iTunes fast man har iOS7 på gamla iPrylar?

Jag kan alltså inte riskera att bli tvungen att uppdatera min gamla telefon främst eftersom att jag måste få med mig allt från den när jag köper 6an sen.

Hjääääääälp mig!

I korthet tror jag att jag undrar om iPrylarna med gammalt iOS blir inkompatibla med iTunes och säkerhetskopiering om jag uppdaterar till nyaste iTunes programvaran.

• Minnie7

Någon mer än jag som har problem med Appletv och iOS 8.1? När jag försöker sätta på det så bara slår telefonen över på telefonläge igen. Grrrr

• InfiniteLoveSE
    Wiem skrev 2014-08-19 01:08:08 följande:

Har en iphone 4s som är knappt 2 år gammal, batteriet är urkasst, laddar ur på nolltid och nu börjar wifi krångla. Den tappar wifi:t hela tiden och när den väl hittar det så är det svagt. Vet att det inte är routern som spökar eftersom wifi till ipad, laptop mm funkar utmärkt. Googlade på detta och fann nåt om att nån lödning i nåt kretskort i telefonen skulle vara på väg att ge upp. Börjar tröttna på alla dessa struligheter och funderar på att byta upp mig till en 5. Men vad är skillnaden på 5s och 5c? Nån som har andra rekommendationer eller tips?

5C är exakt som 5an om man kollar på du lotioner osv, 5s är den uppgraderade modellen med bättre kamera, upplösning med fingeravtryck och snabbare osv :)

Emilia

Http://infinitelove.se
  • Ms H

Hur gör jag för att radera de låtar/album som finns i appen "Musik"?

iPhone 4s

• zippo99
    Ms H skrev 2015-01-18 18:31:13 följande:

Hur gör jag för att radera de låtar/album som finns i appen "Musik"?

iPhone 4s

Bara dra med fingret till vänster på vald artist/album/låt och sen trycka på radera
  • Ms H
    zippo99 skrev 2015-01-18 23:45:54 följande:
    Bara dra med fingret till vänster på vald artist/album/låt och sen trycka på radera
    Nope, funkar inte att dra.
  • zippo99
    Ms H skrev 2015-01-19 00:01:45 följande:
    Nope, funkar inte att dra.
    vilket ios har du? I ios8 funkar det på samma sätt som du raderar sms. Annars får du göra det genom itunes på datorn.
Svar på tråden Tips och råd för oss som har iphone! :)