• La Lola

Hur mycket tycker ni att man ska lägga sig i sambons barnuppfostran ?

Här är vi en familj.
    Det görs därmed ingen skillnad på vems barn det är eller vem som är biologisk förälder.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    dahlian skrev 2011-11-17 19:14:22 följande:
    Men om sambon inte gör annat än skjutsar hela tiden med sitt tonårsbarn då.... jag menar när det är 300 meter till solariet, 150 meter till affären m m  och han ändå skjutsar dit fast det finns cyklar i garaget och fast hon kommer hem nästan jämt vid senast halv tre från skolan... och ändå bara sitter på soffan hela tiden och glor in i datorn hela eftermiddagen, Ska han ändå behöva skjutsa henne (16 år) till dessa ställen innan han ens hunnit tugga maten ur mun när vi ätit? Är det normalt eller? Och att hon bara ska ha och ska ha och ska ha alla olika prylar hela tiden. Nu när julen snart är här så har hon redan fått allt. Vad ska han då hitta på till julen som kan bräcka allt hon redan fått istället för att låta henne vänta lite och få i julklapp. Och alla gjejer som dräller runt och slängs omkring..... Ska jag behöva ha det såhär eller? Hur ska jag någonsin kunna bli kvitt min ovilja mot henne och kunna börja acceptera henne eller tycka om henne? Hur? 
    Det är nog rätt så vanligt ja med lata tonåringar oavsett om de lever med båda sina föräldrar eller med en förälder + förälderns partner.....och det är nog rätt så vanligt också med föräldrar som köper allt till sina barn oavsett hur förälderns civilstatus ser ut.....

Du kan väl hjälpa honom att uppfostra dottern?
    Eller går inte det av nån anledning?
  • La Lola
    dahlian skrev 2011-11-17 21:06:17 följande:
    Nej det går inte. Så fort jag har en åsikt om hans barn så "hackar jag" bara enligt honom
    Pratade ni innan ni flyttade ihop hur ni skulle göra kring detta?
Svar på tråden Hur mycket tycker ni att man ska lägga sig i sambons barnuppfostran ?