Hur mycket tycker ni att man ska lägga sig i sambons barnuppfostran ?
Jag lägger mig inte i. Sålänge bioföräldrarna är överens så håller jag tyst. Jag upprätthåller de regler som finns sas, och kräver att behandlas med respekt av barnen (dvs även om det inte händer nåt om man ber pappa hålla käften, så man ber INTE mig hålla käften).
Men resten, så jag biter ihop och rycker på axlarna. Jag tycker det är horribelt sena läggtider på helgerna och kan inte för mitt liv förstå varför barn i den åldern ska vara uppe så sent. Hade jag egna barn så inte en suck de skulle få vara uppe så sent i den åldern annat än på nyårsafton!
Men, jag väljer mina strider. Och finns ingen anledning strida om sånt.
Nu måste det skjutsas en hel del, men om det så inte behövdes men gjordes ändå, så om bioföräldrarna vill det så fine. Sålänge jag inte förväntas överdrivet skjutsa så är det ju egentligen inget jag behöver bry mig om.
Så, stör jag mig på något funderar jag på hur det egentligen drabbar MIG eller inte. I 9 fall av 10 drabbar det inte mig mer än att "det stör mig för det är inte så JAG skulle gjort". Och då släpper jag det. Det finns viktigare saker i livet liksom än strida bara för att få rätt för sakens skull.