• Ampellilja

Vännerna efter BF

Jag fick nyligen barn och en del vänner sa upp kontakten för de vill inte ha med pappan att göra andra för de blir inte samma sak med en bebis o andra är arga på mig för jag inte har samma tid för dom nu som innan då de inte förstår hur de  e att vara mamma.. de menar ju på att du går ju bara hemma hela dagarna o gör ingen ting,.. men en 3månaders baby tar upp ganska mkt tid.. hur ska man göra för att få dem att förstå?

• Svar på tråden Vännerna efter BF
  • pao86

Jag sket i dom o har under tiden träffat nya vänner med barn som förstår ens nya liv o att man måste prioritera annat :)

• whitetrach86

Enligt min erfarenhet.. inte mycket.

Jag försökte förklara hur en dag ser ut och hur mycket energi det tar, + att man inte kan springa ut och festa hur som heller utan att allt måste planeras!

Sitter nu 3år senare med nya vänner som HAR barn eftersom dom är dom ända som förstår. Och som inte kräver att man "gör" något för att kunna umgås utan att det väcker med att man är hemma och pratar skit medans barnen leker rövare.

Och idag ser jag det så här med... om någon kan vända en ryggen så lätt så har dom aldrig varit bra vänner ens från början och då är det lika bra att dom sticker. 

• 071001

Vad är det som tar sån tid ts? Jag tyckte att jag hade all tid i världen som mammaledig och bokade upp luncher så ofta jag kunde för att träffa vänner.

• Ampellilja
    071001 skrev 2011-11-17 11:49:11 följande:
    Vad är det som tar sån tid ts? Jag tyckte att jag hade all tid i världen som mammaledig och bokade upp luncher så ofta jag kunde för att träffa vänner.
    Just nu så håller min dotter på att får tänder vilket tar upp MASSA tid då hon är jätte ledsen. sen har jag en sambo med tvillingar på 6 år som har lite problem med att kissa ner sig på natten eller bajsa ner sig på dagen vilket gör att de blir mkt tvätt att ta hand om.. har även en hund o en katt som behöver uppmärksamhet och jag kan bara vara borta 4 timmar i stöten o mina vänner bor 5½mil bor o de vill inte åka hem till mig utan jag ska ta mig till dom o hunden får inte följa med o då hinner jag inte mer än dit fören jag måste åka hem igen för att tågen ska passa o så..

men jag får la försöka hitta vänner med barn inärheten som förstår att man kan ha o göra o som man kan komma till dom komma hit utan att de ska bli massa krångel
  • 071001

Okej, när du utvecklade det hela lite så förstår jag dig bättre. Såna vänner som inte kan kompromissa kan du vara utan.

• Ampellilja

Jo kanske kan vara utan dom men det är sjukt tråkigt att gå hemma o inte ha någon som hör av sig eller höra av sig till.. så just nu e de bara min mamma jag kan ringa o prata med.. för dom gamla vännerna som är hemma på dagarna sover ju till 15 på eftermiddagen o då e de inte äns lönt att försöka hitta på något o så..

• 071001

Har du nån öppen förskola nära dig som du kan besöka? Det uppskattade jag mycket då jag var hemma.

• Ampellilja

Det ska finnas en men vet inte var den ligger.. annars vet jag att det finns en 30 min bussfärd bort men dit är jag bara välkommen 2 timmar i veckan för dottern e för liten för allt annat :S

• 071001

Ta reda på var den ligger och så gör du ett besök där.

• Ampellilja

Jo det kan jag faktisk göra.. dock bor jag i en liten håla som har "svårt" för utomstående som inte är infödda men har jag tur kanske man kan hitta någon att umgås med

Svar på tråden Vännerna efter BF