Never ending story skrev 2011-11-17 15:15:25 följande:
Sen kan de ju faktiskt va såhär med... vilket ja kännt tyvärr allt för ofta.. att man som vän inte längre är viktig, de e bara nya vänner o andra som har barn som förstår och du vänta tills du själv får så fattar du. vafan e de dom vill ja ska fatta?.. tycker de e taskigt med när dom vet man vill ha.. jag har två bonus ungar ja levt med sen dom va pytte o sambon inte allt för erfaren så ja fick som väldigt ung bara pang kliva in o bli morsa till två andras ungar, o har aldrig haft me ungar o göra, så jo jag vet vist va de handlar om.. ja tycker de e taskigt av många o säga så om folk som inte har barn, alla e olika vissa tycker som ni beskriver men vissa e de faktiskt ni själva som trycker undan... ni märker kanske inte själv erat beteende. många verkar tycka dom e så mycke bättre när dom fått barn med, typ översittar grej.. nu e de ju oxå olika... man prioriterar, punkt slut o e man för trött så accepterar ens vän d o kanske tillomed kan hjälpa o avlasta
min ena kompis trodde att jag kunde lämna min dotter hemma när hon va tre veckor hos sin pappa då jag he ammade.. hon trodde det funkade att åka ifrån allt o umgås med henne för hon tycker de skulle vara jobbigt att dottern va med om vi skulle fika.. så visst de kanske va jag som tryckte bort henne men hon ville inte fatta att jag har ett ansvar för min dotter utan jag bara kan lägga över allt på pappan. . okej nu när jag inte ammar längre så kan jag låta pappan ta hand om henne men samtidigt vill jag inte lägga över allt ansvar på honom i flera timmar för att jag ska roa mig.. hon ska ju kunna följa med mig på en fika med mina kompisar men de funkar inte för kompisarna för dom har inga barn o vill inte ha kraven med tider o så