• Boomtown

En billig kamera till barn, några tips?

Jag har 2 barn som jag tänkte köpa kamera till i julklapp. Men de jag hittar är alldeles för dyra.

Ett barn är 6 år. Tänkte en enkel kamera för max 200 kr. Existerar det? Jag tycker att jag letar men hittar ingen. Någon enkel, äldre modell borde det väl finnas.

Det andra barnet är 8 år. Där tänkte jag mig kanske en undervattenskamera, ej engångs. Jag har hittat det för 200 kr + frakt och moms. Men det är ju från USA. Finns det något liknande här? 

• Svar på tråden En billig kamera till barn, några tips?
  • inze

Menar du digitalkameror eller kameror för film? Digitalkameror tror jag är svårt att hitta så billiga som är något att ha. Om du menar för film så säljs det knappast några nya sådana längre men då kan du säkert göra fynd om du kan tänka dig en begagnad (samma sak med digital i o f s, begagnad kan du nog hitta för 200 kr).

• Boomtown

Den här undervattenskameran hittade jag. Den kostar ca 330 kr med frakt, är det något att ha tror ni? 

Ja, jag tänkte digitalkamera. Det är väl som du säger omöjligt. Priserna tycks börja vid 500-600 

• inze
    Boomtown skrev 2011-11-17 23:12:23 följande:
    Den här undervattenskameran hittade jag. Den kostar ca 330 kr med frakt, är det något att ha tror ni? 

Ja, jag tänkte digitalkamera. Det är väl som du säger omöjligt. Priserna tycks börja vid 500-600 
    Är det en digital undervattenskamera för 300 kr tror jag tyvärr inte att den är så mycket att ha.

Jag tycker du ska kolla på begagnatmarknaden. Jag har köpt begagnade kameror till min dotter för någon hundralapp som har varit helt OK. Det är ju lite av en chansning men jag har haft tur.

Hittade bl a den här på Tradera (lite knapphändig info tyvärr och ny säljare men som exempel):
    http://www.tradera.com/olympus-u-tough-3000-auktion_301756_143427069
Svar på tråden En billig kamera till barn, några tips?