Påverkar Mirena spiral sexlusten?
Hej, någon som har erfarenhet av att hormonspiral (mirena) påverkat er lust till sex?
Hej, någon som har erfarenhet av att hormonspiral (mirena) påverkat er lust till sex?
Lusten försvann helt för mig.
Jag påverkas av andra hormonella medel men testade den ändå, efter ett år var lusten borta så jag antog att det var den Då den togs ut kom det tillbaka.
Då ä de nog dags o plocka ut min me...
Någon man som fått sin kvinna att ta ut sin hormonspiral? Om ja, vad sa du/hur la du upp det?
Någon kvinna som blivit ombedd av sin man att ta ut hormonspiralen? Om ja, hur reagerade du?
Jag misstänker att min sambos Mirenaspiral kan ha påverkat sexlusten eftersom jag upplever det som att det blev sämre efter den (vilket kan vara svårt att säga eftersom den sattes in efter andra barnet och då kan ju andra orsaker spela in såklart. Dessutom var lusten låg redan innan andra barnet).
Jag har föreslagit att hon ska plocka ut den för att se om det kan hjälpa med lusten, men hon verkar mest nöjd med att hon slipper mensen (den har tydligen blivit mycket mycket bättre för henne med mindre blödningar). Hon verkar prioritera smidig mens framför vårt sexliv tyvärr...
Så länge man inte har nån lust finns de ju inte så mycket att sakna. Jag tycker också det är sjukt smidigt att slippa mensen. Men nu efter två år så har ja väl förstått att man kanske ska vilja ligga någon gång igen
Blev dyngkåt av den. Blev också helt störd av den, så den fick jag ta ut.
jag skulle dra ut den på en sekund om min man steriliserade sig. Mina föräldrar har haft blodproppar så jag ska egentligen inte ha hormonpreparat, iallafall inte östrogen. Kopparspiral blödde jag 11 dagar i sträck av men hade den länge trots detta. När vi bara anv kondom klantade han sig så den gled av och jag blev gravid. En abort till gör jag inte.
Det är skönt att helt slippa mensen men jag saknar min sexlust
Det verkar vara lite olika på huruvida man tappar sin lust eller inte. Jag lyssnar gärna på fler tjejer som har en sådan insatt.
Min flickvän satte in en för 8 dagar sedan. Sedan ca 1 vecka innan ich tills nu har vi inte haft sex. Om det bara beror på att man ska vänta med penetrerande sex en vecka 10 dagar så tycker man att vi i allafall skulle kunna hålla på med lite petting. Men det verkar inte finnas lust till det ens.
Ni son har mindre sex lust - kom det direkt vid insättande av spiral eller?
Sen skulle det vara skönt att höra er som fått behålla er lust, alt fått ökad lust berätta om det.
TS om ni är färdiga med barnaskapandet, erbjud dig att göra en vasektomi?
Jag påverkades inte negativt av den, mådde som innan.
Ehum, helt tvärtom effekt på mig... Det var nice, men fick ta ut den pga andra mindre trevliga biverkningar.