Min chef vill inte ha mig på jobbet.
Hej allihoppa!!
Jag har fått ett problem och känner bara att jag behöver ha lite stöttning. Jag är gravid i 6:e månaden. Jätte lycklig men jag har haft en del besvär.
Kräks, ryggproblem, lite foglossningar, kroppen orkar inte längre den blir utmattad fort. Hel dag på jobbet gör mig knäckt.
Jag arbetar i butik vilket gör att jag står upp och går hela dagar, bär tungt, och har städigt ögon på mig från kunder, vilket gör att man aldrig kan sätta sig ner och pusta ut riktigt.
Jag jobbar endast 25 timmar veckan och har fått en 50% sjukskrivning av min läkare och skall endast jobba dagtid. Vilket jag inte annars gör. Men mot kvällen är kroppen slut så då är jag iallafall ingen bra personal längre. Nu väntas december och det finns massa att göra och det krävs mycket av en.
Jag har förklarat för min chef att jag e 50%sjukskriven och endast får jobba 4 h per dag och dagtid. Hon säger bara att det inte går att lösa eftersom vi ska skälja för så mycket pengar så det krävs en del av mig. Så det kan juh bli svårt att jag jobbar då. Hon försöker linda in det som att det är för min och bebisen skull att jag inte kanske ska arbeta. Och dagtid går inte att lösa, endast kvällstid. Men det är då kroppen ger upp.
Jag har talat med handels och min lkare och de säger båda samma sak. Det är jag och min läkare som har ansvar för mig och mitt barn. Det är därför jag är sjukskriven till 50 % och ska endast arbeta dagtid och 4 h per
pass. Men min chef vill inte inse.
Vad gör jag? Känner mig alldeles less på detta tjafs. Varför kan man inte bara få vara glad och lycklig över min lilla bebis och ha en fin tid nu..
Hur har ni andra gjort? Som jag förstår jag hon skyldighet enligt lag att lösa detta åt mig. eller har jag fel?
Sorry och mycket kompakt text men känner en viss irretation över allt just nu bara...