• Anonym (Orolig)

Vad kostar det att göra ultraljud privat?

Är i v 8 och har haft en blödning sen igår. Kontaktade min bm och hon sa att man gör inte så mkt så här tidigt. Kunde inte få ett ultraljud men jag kunde söka privat sa hon. Så jag undrar, nån som vet vad det kostar? Är så orolig...

• Svar på tråden Vad kostar det att göra ultraljud privat?
  • Anonym

Från 300-600 ungefär.

Din bm har rätt, inget kan göra iaf, tyvärr.

• apsolut

Jag kollade mig på citykliniken (Capio) när jag blödde och ville veta hur det låg till.
    Kostade 300. 

• Anonym (Orolig)

Då jag hade en blödning under min förra graviditet vet jag att det mkt väl kan gå vägen eftersom jag fick en välskapt son. Men det var så oroliga veckor innan jag gjorde rutin ultraljudet så det skulle vara skönt att få gör ett lite tidigare.

• apsolut
    Anonym (Orolig) skrev 2011-11-17 22:16:49 följande:
    Då jag hade en blödning under min förra graviditet vet jag att det mkt väl kan gå vägen eftersom jag fick en välskapt son. Men det var så oroliga veckor innan jag gjorde rutin ultraljudet så det skulle vara skönt att få gör ett lite tidigare.
    jag var också orolig och på mvc hade de ingen tid. Därför ringde jag till citykliniken och frågade omd e kunde hjälpa ig och det kunde de fick tid en timme senare.
  • Anonym

BM har ju rätt i att de inte kan göra något men kolla kan man ju så klart.

Har flera vänner som börjat blöda under tidiga graviditeter och de åkte till gynakuten. Är du väl på akuten kan de inte gärna avvisa dig. Kan tillägga att för de allra flesta gick det bra, blödningen berodde på känsligare slemhinnor och det bidde fina bebisar.

Vi hade ingen blödning men var oroliga ändå och ville hemskt gärna se att hjärtat börjat slå så vi var hos Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen (Sthlm) när jag var 6+2. Kostade 600 kr. Är du ändå i Stockholm så finns det även en gyn på Sibylleklinken som alla verkar gilla jättemycket som hjälper till med det mesta för kostnaden av ett vanligt läkarbesök.

Lycka till! 

Svar på tråden Vad kostar det att göra ultraljud privat?