Söka jobb man inte vill ha?
Hej,
Jag har läst på universitet (beteendevetenskap) och börjat söka lite jobb inom mitt område. Frågan är om ni skulle söka jobb som ni egentligen inte vill ha? (i ren desperation.. eller bara för att testa arbetsmarknaden i området ni är utbildade i?). Det är väl bättre att söka jobb som ni är mest intresserade av, och sen om man inte får ngt , börja söka inom andra områden? Risken finns ju annars att ni får ett jobb som ni efter 6månader kanske tröttnar på... eller?? För man har väl inte utbildat sig i 5-6 år för att jobba med något som ni inte är intresserade av? Det är väl bättre att satsa på sin passion o det man är intresserad av? Jag tycker att det är det MINSTA man FÖRTJÄNAR o kan göra för sig själv. Livet är väl för kort och värdefullt för att man ska gå runt o VANTRIVAS o JOBBA med något man inte är intresserad av? o det bästa är väl att satsa på sin *passion*.. eller?
Eller skulle ni tacka ja om ni blev erbjuden en tjänst inom ert område men som inte var *DRÖMYRKET* för att testa på? Är det inte konstigt om man sen efter 6 månader (om man inte trivs) säger upp sig?eller är det för kräset att resonera så?
Vad tänker/tycker ni?