• TheBlueRose

Zonterapi

Tindra- Det jag vet om zonterapi. Är att man BÖR INTE göra någon zon-behandling under pågående IVF-behandling...

Det kan "rubba" själva IVF-behandlingen...Men det går aldelens utmärkt att göra zonterapi före en IVF-behandling...

Man räknar med 3-5st zonbehandlingar innan en IVF.....

• TheBlueRose

Amalia,,,,du bör INTE köra på zonterapi under IVF-behandlingen det rubbar hela behandlingen..
    Men det går bra att köra på fram till start av IVF...

• TheBlueRose

Jola,, där är jag osäker..Men man får ju akupuntur före en bahandling...
    Men vet att många får det via ÄP..
    jag törs inte uttala mig om akupungtur alls....

• TheBlueRose

TS,,,jag har en fråga

Har du någon aning om NÄR man bör sätta igång med zonterapin?.

Menar hur långt före en ÄL?..om man ska göra några behandlingar?,,,,för man bör ju göra runt en 3-6 behandlingar (beroende från person till person nu).

Hur tätt bör man göra behandlingarna,,,1gång i veckan 2gånger i veckan,,,,eller vad?..

Eller ska man börja då man får sin mens?

• TheBlueRose

Ännu mer förvirrad nu ...

Eller ju jag förstår hur du menar TS .
    Men jag menar såhär

ett ex nu, (tar mig själv som exempel bara ...)

Vet att man kan börja med ZT närsomhelst. Men det jag menar om jag börjar med behandling imorron, å jag har typ ÄL om ca:3v.

ÄR det BRA att köra på med ZT om man blir gravid vi den ÄL, (man vet ju inte om man är grav eller ej ju). Å köra på med behandling fram till BIM???

Ska man hålla på med ZT om man är gravid?..
    Eftersom jag vet att man inte ska köra på ZT då man håller på med IVF-behandling, för det rubbar IVF'en.

Kan det rubba/stöta bort ett ägg som har befruktas på "egen" väg & som fastnat i livmodern...
    Eftersom att ZT sätter igång så mycket i kroppen..

Å, hur "länge" sitter låt oss säga 5st behanlingar "kvar" i kroppen...Eller måste man köra på med det hela tiden??

Eller räcker det med typ 5bahandlingar frånn imorron å framåt tills dom är slut å håller kvar i kroppen några mån?...

Oj,,,nu blev det här åxå svammligt ..

• TheBlueRose

OK,,TS,,,nu är jag klokare av våra snurriga inlägg

• TheBlueRose

fröken fru- Ursäkta men måste få fråga vad är det du antyder i ditt inlägg

Var ärlig i stället, TS vill hjälpa oss barnlösa med en lösning som finns att tillgå.

Å, jadu, det där med djungeltelegrafen ÄR JAG...

Fröken fru, har du frågat OM YS har en utbildning i detta?, verför inte ta & fråga henne vetja -----

VADÅ att VI barnlösa ger varandra råd/tips? är en annan sak,,,,, så du menar alltså med ditt inlägg här att INGEN ANNAN på FL som inte har svårt att få barn ska få ge oss råd

För då fröken fru måste jag säga att du är ute & cyklar....

• TheBlueRose

Jag är inte otrevlig i din GB ....

Men du påstod att TS gör reklam för sig själv i den här tråden,,,,, jag har inte sett något sånt då hon inte ens har startat upp än...
    Sedan så finns det flertalet zonterapi-trådar,,,, där folk har länkar...
    DÄR har det aldrig ifrågasatts eller någgot annat...

Att TS vill hjälpa oss barnlösa måste vi väl ändå ta som en bonus

Hon tjänar inga pengar på oss överhövudtaget på den här tråden. Hon ger råd & berättar om zonterapi helt gratis..

Sedan är det upp till var & en att läsa trådarna ...

• TheBlueRose

Så tolkade inte jag ditt inlägg som du skrev i en annan tråd,,,,,Där skriver du klart å tydligt att hon har "just startat upp eget med zonterapi"..

Kopierar å lägger in..

Hej
    håller mest till i svårt att få barn forumet
    såg häromdagen att någon startat en tråd ang Zoonterapi, när jag gick in och tittade visade sig att hon hade precis startat upp eget med just Zoonterapi
    Är det tillåtet att gå in och marknadsföra sig på det viset, där vi kämpar mot barnlöshet
    Bara undrar

• TheBlueRose

Men i ditt inlägg här som su skrev tidigare idag,,, så skriver ju du,,,,,

Siterar....

*När jag gick in och tittade så visade det sig att hon hade precis STARTAT UPP eget med zonterapi*

eller släser jag fel,,,,kan du föklara den meningen?.

• TheBlueRose

Nej,, jag är inte den som bestämmer reglerna. Det gör redax

Jag hänger inte upp mig på det du skrivit. Men du skrev tidigare att du INTE skrivit/påstått- det du fakstiskt HAR skrivit..

Jag vet att TS blev sårad av att du ifrågasatte hennes tråd. För den bryter inte mot några regler alls....

• TheBlueRose

TS= Tråd Startaren ..Så ja det är du som är TS ...

• TheBlueRose

Japp,, imorron är det Rosen som ska på zonterapi ..
    Sitter med fötterna i fotbad

• TheBlueRose

Mollie- *asg*,,, ,,,,Det känns lite bättre för en själv om man far dit med nyfilade fötter ..

TS,,Det kommer,,men jag har inte orkat ,,har varit som en klubbat flodhäst,, ,, förmodar att det är en "biverkning" av zonterapin...

Men jag har en fråga TS,,,,stämmer det verkligen att nackbesvär (en nackskada) kan vara en bidragande orsak till barnlöshet??? ..

Svar på tråden Zonterapi