Zonterapi
Maskrosen ,Bejben, Husse och Tindra04
Jag har svarat på era frågor i er Gästbok. Hör av Er om Ni vill ha fler nummer. LYCKA TILL NU, och berätta gärna för mig hur det gått för Er=)
Varma kramar Jenny
Maskrosen ,Bejben, Husse och Tindra04
Jag har svarat på era frågor i er Gästbok. Hör av Er om Ni vill ha fler nummer. LYCKA TILL NU, och berätta gärna för mig hur det gått för Er=)
Varma kramar Jenny
Tidra. Bra att Du fick svar även från TheBlueeRose ang IVF... Tryckte på ordet "IVF",, så stod det vad det betydde.. Tur att fler är vakna här inne=)
Men nu när jag vet vad det betydde så.... Tur att du inte hann iväg, men då hade iof zonterapeuten frågat varför du söker osv och konstaterat att du inte ska behandlas under pågående IVF. Lycka till som sagt, å spara nummret du fick till senare tillfälle=)
KramJenny
Hittade en zonterapeut i Eskilstuna som även är Homeopat, fann henne på Gula Sidorna men jag vet inte vem hon är.
Zonterapi- och Homeopatpraktiken
Elisabet Gustavsson
Linnèv. 3, 64136 KATRINEHOLM 0150-534 24
en till zonterapeut.....
Hälsovågen
Dalv. 1 A, 64045 KVICKSUND 016-35 44 51
en till....
Zonterapicenter Birgitta Gustafsson
Drottningg. 11 A, 63220 ESKILSTUNA 016-51 27 70
Hoppas du finner en som passar för dig.
Lycka till!
Kram Jenny
Hej Mimo!
Vilken Bra present,, tänk om det ger er högsta vinsten oxxå;) HÅller tummarna.
kram Jenny
Hej Mille!
Jag har inte varit hos Hagenmalm, men hört att hon är bra. Rekomenderar Henrik hellberg däremot som jag skrev om högre upp... han har tagit fram nya tekniker och sätt att jobba efter. Hans fru jobbar oxxå med zonterapi. Som sagt, de ligger mig varmt om hjärtat=)
Kram Jenny
Hej Maja under Eken=)
Mysigt nam ndu har föresten.
Vet inte om de kännder till fert.kotan... min lärare som tog upp detta. Men å andra sidan en låst nacke kan ju ställe till det med sköldkörteln så det hamnar i sämre funktion...Hmmm.. du får fråga den du går hos helt enkelt. Men säkerligen jobbar han på hela dig, inte sant?
Lycka till.
kram Jenny
Jag har inte hört att man ska börja med ZT en viss tid ex i månaden,, Det är ju i fler aspekter som ZT ges för ex barnlöshet. Det ena ger det andra om du förstår hur jag menar?
Ofta får man nysta upp människor... man får börja med det mest akuta och sedan vidare får man se hur behandlingen ter sig i kroppen. Nu pratat jag om ZT i största allmänhet när jag menar att "nysta upp msk"...
Tänk Er "tallriksmodellen", ni vet tallrikar på en restaurang tar man ju i en popp upp ställning. Tar man en tallrik så poppar en ny upp. Ibland upplever jag zonterapin som så,, man tar tag i ett problem, så kommer ett underliggande kanske gammalt problem upp till ytan igen. Man kanske hade problem med bihålorna förr, och Zt kanske drar igång bihålorna igen och kommer till en utsöndringsfas... Man rensar efter gammalt skräp som satt stopp i systemet... Det gamla behöver upp till ytan för att försvinna helt enkelt.
Jisses nu blev det komplicerat, men hoppas Ni förstår lite hur jag tänker.
Mvh Jenny
Tjoho Du =)
Nu blev jag yrer i hovet....hehe.
Nu ska vi se. Man ska inte gå på ZT när man ÄR gravid, eftersom ZT är så kraftfullt. Zt rensar kroppen och kan därmed, men okänt för mig, stöta bort fostret. Jag har ALDRIG hört att det har hänt, men enligt Kvacksalverilagen får man INTE behandla någon som är gravid. Lätt att skylla på zonterapeuten om man skulle få missfall oxxå, så jag behandlar ingen som är gravid.
Det sägs att man kan ge zonterapi under en graviditet,, men att man bör undvika det i BÖRJAN och i SLUTET pga utdrivnings effekten. Beror även på om man är van att få behandling,,
Men för mig är det en Regel. Ingen ZT under graviditeten.
"tror" inte att det är farligt att göra ZT .... som Du skrev, citerar:
"ÄR det BRA att köra på med ZT om man blir gravid vi den ÄL, (man vet ju inte om man är grav eller ej ju). Å köra på med behandling fram till BIM???!"
Rekomenderar att kolla gravtest när det ska visa sig på testet.. när man DÅ är säker....ja då gör man uppehåll i Z-terapin.
Blev du någe klokare? Fråga, fråga ,fråga den som ger dig behandling. Fråga om allt. Kan man inte svara, ja då kan man ju alltid ta reda på svaret=)
Ha det så bra.
Kram Jenny
Hi hi, det ska vara lite snurrugt ibland. Det är ju då man reder ut och får mer kött på benen.*skrattar*
/Jenny
Vill påpeka att jag INTE gör någon reklam för Mig, jag har ju inte ens startat någon firma....
Fått frågor på tips om terapeuter,, och jag har kollat efter terapeuter på www.kroppsterapeuternasyrkesförbund.se (tror adressen är så. den finns i mina länkar om inte annat)
Jag är inte med där själv, jag har ju Inget företag.
Ni som fått svar av mig, tycker ni jag gör reklam för Mig?
Tacksam för svar. Är kunnig på området, och jag delar gärna med mig.
mvh Jenny
hej öbarn.
Det var bara ett exempel =)
Kram på dig
Hej å tack för era trevliga Inlägg, de värmer mig
Sitter och går igenom papper om zonterapi,, kanske jag finner lite mer tips. För som sagt allt kan man inte ha i huvudet, och tur är väl det.
Få se vad jag kan komma ihåg när jag sitter här..hmm.
JO, enl min lärare så ska mannen vara kallare under akten,, då är simmarna som aktivast. De blir slöa annars skulle jag tro. Kvinnan ska ha högre temperatur,, och många kvinnor är kalla i länden,, så det är bra att få massage där/gnugga värme så att säga. För övrigt så är näring till kroppen aldrig fel,, i form av vitaminer/ mineraler/ olja (omega olja, finns många sorter).
Vet inte om detta var av intresse,, men jag tyckte att det skulle kunna vara intressant kanske.
Japp, nu är jag tillbaka härinne. Tänkte igenom varför jag hamnat/skapa i detta forum.. Har en inneboende kraft att vilja människan väl... inget annat. Har haft två hemska graviditeter,, och även missfall,, så även jag har inte haft det så lätt alla gånger. Så jag lever inte på andras svårigheter.. MOTTO... man ska HJÄLPA inte Stjälpa..
Varma kramizar på Er Alla.
Just ja, vad betyder TS..är det jag det?
*ler*
Åhhh,, nu fatta ja Tack TheBlueRose hihi. Kram
Hur Gick det TheBlueRose på zonterapin-----*nyfiken*....
Kram Jenny