• Ise30

Jag mår inte illa med andra barnet, jämfört med första. Varför? Någon som haft samma?

Jag väntar mitt andra barn och har beräknad BF den 10 juli, alltså bör jag vara i vecka 6+2 nåt sånt där. Med vårt första barn kickade illamåendet in nån gång under vecka 5+? och det var med besked. Jag mådde så illa att jag inte kunde tänka på något annat än att sova. Dock kräktes jag inte förrän själva illamåendet försvunnit i v.14 typ. Jag har väldigt ömma bröst vilket jag inte kan komma ihåg att jag hade sist och en väldigt molande värk i nedre delen av magen, så symptomen på graviditet finns. Men, är det någon som känner igen sig? Jätteillamående första graviditeten och inte alls i andra? Jag kanske tar ut segern i förskott ,det lär väl komma snart!

• Svar på tråden Jag mår inte illa med andra barnet, jämfört med första. Varför? Någon som haft samma?
  • Omega83

Nu var jag snabb :) Jag har inte haft illamående i någon av mina 2 graviditeter men symptomen skiljer mellan grav1 o grav 2

• Eillen09

Oj vad jag känner igen mig ! Är beräknad till 11 juli och mår inte illa eller något mer än ömma bröst och molande värk i magen ( fått höra att de kan vara "växtvärk" av livmodern) jag börja må illa med min dotter ca v 12-16 , kommer ej ihåg så noga men vet att jag hann gå 3 månader iaf :)

• Ann Lis

Det är så olika jag har mått illa alla mina 5 tidigare grav från lite olika veckor tills ca v13, nu när jag väntar 6:an mår jag inte alls illa och är i vecka 11 nu, du hinner dock bli det än jag blev det så sent som i vecka 8 med 5:an, men förhoppningsvis slipper du ju så klart! Men jag håller med att det känns konstigt när jag gjort det förrut jag har lixom väntat på att det ska börja men iccke då

• Cajsaliten

Tror inte du behöver oroa dig. Detta är min fjärde graviditet och den första som jag har mått illa med. Däremot fick jag inte ömma bröst förrän i v 7 denna gång och tror att det var mkt tidigare med de andra barnen. Det kan vara helt olika från en graviditet till en annan. 

• Scarlett77

Det var likadant för mig. Fick en tjej första gången och en kille andra gången om det kan ha haft något med det att göra

• Ise30

Tänk att man glömmer hur illa man mådde!! Dockan jkpg, vi bor i samma stad. Trevligt!

• Nikis

illamåendet kanske kommer senare. mitt illamående med sonen började i vecka sju och slutade i vecka 14. nu väntar jag en flicka och då började illamåendet oxå i vecka sju, men har ännu inte slutat. är i vecka 23 idag :)

• Ise30

Scarlett, vi har en tjej....då kanske detta är en kille!!

• Nikis
    Ise30 skrev 2011-11-18 22:23:33 följande:
    Scarlett, vi har en tjej....då kanske detta är en kille!!
    samma för mig,mår mer illa när jag väntar tjej ;)
Svar på tråden Jag mår inte illa med andra barnet, jämfört med första. Varför? Någon som haft samma?