• Luullis

Äter ni mat på IKEA?

Igår var vi på IKEA. VI brukar aldrig äta på restaurangen där men igår var barnen hungriga så vi tänkte att vi skulle testa. Och jag förstår inte varför man hör så mycket om att man "mååååste" äta där när man är där. 

Jättesmå portioner. Varken vi, eller barnen, blev riktigt mätta. Vi fick betala 200 kronor för två barnportioner och två vuxentallrikar, sallad och dryck. För 200 kronor får man betydligt mer och godare(samt varmare!) mat någon annanstans. Nej, där lär vi inte äta igen.

Äter ni där när ni går på IKEA? Eller tar ni en pizzabit när ni kommer ut för att inte svälta ihjäl innan ni kommer hem?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter ni mat på IKEA?
  • Breakdown

Jag äter alltid på Ikea och blir alltid mätt, tar alltid en stor köttbulletallrik, ca 50-lappen för maten och dricka!
    Har inget att klaga på om man ser till priset!

• logg81

Nej.... ev en kopp kaffe.

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • brummagumman

Ja helt ok mat för pengarna och skönt att slippa vanlig snabbmat. Men det varierar en del från varuhus till varuhus kan jag tycka.

• JM76

Brukar äta liten köttbulletallrik och blir mätt och nöjd på den.

• Tokstolla

Äter jag så är det deras köttbulleerbjudande för 19:- kr DET är svårslaget pris iaf. =)

• Luullis
    Breakdown skrev 2011-11-19 08:28:43 följande:
    Jag äter alltid på Ikea och blir alltid mätt, tar alltid en stor köttbulletallrik, ca 50-lappen för maten och dricka!
    Har inget att klaga på om man ser till priset!
    Vi äter inte fläskkött och då var alternativet gravad lax eller kyckling. Kostade 65 + 10 för sallad och 10 för dryck. 85 kronor för en torr kycklingfilébit med pommes och bea och lite sallad kändes inte prisvärt. Hade blivit en femma billigare typ om vi var familymedlemmar.
  • kica
    Luullis skrev 2011-11-19 08:41:37 följande:
    Vi äter inte fläskkött och då var alternativet gravad lax eller kyckling. Kostade 65 + 10 för sallad och 10 för dryck. 85 kronor för en torr kycklingfilébit med pommes och bea och lite sallad kändes inte prisvärt. Hade blivit en femma billigare typ om vi var familymedlemmar.
    ..eller så säger man att man vill ha nötkötbullar , tar visserligen ngr min extra, men betalar man så länge så slipper man kön och maten är varm :)
  • Luullis
    kica skrev 2011-11-19 08:46:34 följande:
    ..eller så säger man att man vill ha nötkötbullar , tar visserligen ngr min extra, men betalar man så länge så slipper man kön och maten är varm :)
    Vi frågade om köttet i köttbullarna till barnen och fick höra att tyvärr är det inte nötkött i och att vi istället skulle köpa pastan istället. Tror inte att dom ställer sig och gör några köttbullar bara för oss, även om vi betalar.
  • La Lola

Alltid.
    Vi åker till Ikea 1-2 gånger om år (20 mil enkel resa) och då äter vi alltid varsin köttbullstallrik och blir proppmätta!
    Vad kan det vara...10 köttbullar kanske?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Äter ni mat på IKEA?