Anonym (ledsen) skrev 2011-11-19 09:05:43 följande:
Hej behöver någon att prata med. Vet inte vad som händer med mig. På slutet har jag mått väldigt dåligt. Är slutkörd i kroppen. Läkaren säger att jag är deprimerad.
Men det som är jobbigast är att jag känner mig kvävd. Min sambo ska hela tiden kramas,pussas gosa ge kommentarer vilken underbar människa jag är. Men istället känner jag mig kvävd. Jag vill bara vara ifred. Jag borde ju vara jätte nöjd att han verkligen visar sin kärlek men jag tycker bara det är jobbigt. Känner att jag bara vill resa bort o vara ensam.
Varför känner jag så här??? Är det för att jag mår dåligt?
Jag vill bara vara lycklig o ge kärlek tillbaka...
Du låter precis som min man. Kanske kan vi hjälpa varandra att förstå?
Jag är nog den som vill pussas och kramas mest och han vill inte. Jag kan ju bara tala för mig själv och hur jag reagerar på detta. Jag har verkligen försökt att dra ner på kärleksbetygelserna just för att han sagt samma sak som dig, att han känner sig kvävd.
När min man drar sig undan, så vill jag ha mer närkontakt just bara för att han drar sig undan. Jag får en panikartad känsla att han är på väg bort från mig, att han inte längre älskar mig och vill då ha bekräftelse för detta, vill få förklara för honom att jag finns här och att jag älskar honom. Det är någon slags överlevnadsstrategi för mig, för vårt förhållande. Jag har några olyckliga förhållanden i bagaget, han har inga. Jag vet så klart att han älskar mig, men mina primitiva känslor säger att han är på väg bort och får mig att reagera så här sjukt. Ja jag erkänner, det är sjukt.
Jag har till och med
tvingat mig att göra precis som han, ignorera honom, ge sjutton i att inte krama, inte pussa, inte säga att jag älskar honom eller på något sätt visa mina känslor så mycket som jag gör normalt. Det resulterade i att han trodde att jag slutat älska honom, t.o.m att han trodde att jag hade hittat en annan man.
Det handlar om att hitta balansen mellan oss. Att jag får mina närhetsbehov tillfredställda och att han får sin frihet tillfredställd. Vi har inte riktigt hittat den där balansen än, så vi jobbar på det.
Vad tror du, kan det var samma sak mellan er?