• wrej

på jakt efter ett coolt tjejnamn..

hallu,

jag gillar busiga namn ex. petter, VILLE (som d ska bli om d blir en pöjk), olle, kalle OSV. men d e svårare på tjej fronten.. måste ha ett flicknamn, även om d e tidigt. Jag e ganska kräsen.. eller Ok, väldigt kräsen.. helst ska d inte sluta på A, men funkar. inte topp 100. inge tindra, julia, nova, tilda, tuva, vilda osv. osv. ..
    nån som ligger i ruvar på nå superförslag??! :)

Namn vi haft som förslag men känner lite halft för: vilhelmina, tea, siri, kajsa.

Jag gillar norska namn som, lycke eller Lou,,men d har tyvärr blivit nedröstade :(

• Svar på tråden på jakt efter ett coolt tjejnamn..
  • FallenAngel

Tycker Corinne är fräckt =) annorlunda och inte alls vanligt =) Sen finns ju Amelie =)

• Mysiga tjejen

Freja
    Cindy
    Madonna

ja inte vet jag det finns nog många

• Hannahs mamma

Jessica, Madeleine, Sandra och sånna namn är juh inte poppis längre... utan mer 80 talet början av 90 talet...

• wrej

oki..

gud hoppas d blir en pojk, för blire en tjej blir hon namnlös. heter själv jannike,, vilket ändå är rätt ovanligt.. o har alltid tyckt d varit skönt att inte heta som "alla andra".. vill min unge det samma. ett ovanligt tjejnamn är typ omöjligt,, d e för gulliga.. vill ha ett tufft namn..... hm.

• gurkis

Vår dotter heter Celina i andra namn det gillar jag.

• misun

Det går så himla mycket mode i namn. Vill man vara före sin tid kan man alltid döpa sitt barn till ett dubbelnamn. Väldigt mycket slutet av 60 talet. tex Ann-christin, Anne-Lie, Anna-Karin. Jag lovar, kommer att blir superhippt inom några år. Allt går igen....

• veromea

En norsk arbetskamrat till mig har en flicka som heter Vilde! Det tycker jag om!

• anjeli

Ariel är grymt, det ska min dotter heta (om, när jag får en ) ...eller Lola, det är också tufft!

• Idun

Jag tycker att namn som slutar på ith låter lite tuffare. Alltså:

Edith
    Merith
    Lilith

Svar på tråden på jakt efter ett coolt tjejnamn..