• Tina83

Bruna eller svarta skinnstövlar? Hjälp! (bilder)

Tänkte köpa ett par varma stövlar nu till vintern. Kan inte bestämma mig för svarta eller bruna.
    Dessa ska användas mycket, så de måste ju passa det mesta, både jeans, klänning mm. ( har mycket svarta kläder)

http://www.shoestyle.se/products/kavat-pia-ekologisk-i-skinn-med-ullfoder-36-41/066311/324481.aspx

http://www.shoestyle.se/products/kavat-pia-ekologisk-i-skinn-med-ullfoder-36-41/066311/324481.aspx

Jättetack för åsikter  

• Svar på tråden Bruna eller svarta skinnstövlar? Hjälp! (bilder)
  • Tokstolla

Jag brukar köpa bruna stövlar på rean och ångrar alltid över att jag inte lägger ner pengar på de svarta (oreade). 
    Jag är för snål mot mig själv

Vad är det för färg/färger på dina ytterkläder? 

• Tina83
    Tokstolla skrev 2011-11-20 09:35:54 följande:
    Jag brukar köpa bruna stövlar på rean och ångrar alltid över att jag inte lägger ner pengar på de svarta (oreade). 
    Jag är för snål mot mig själv

Vad är det för färg/färger på dina ytterkläder? 
    tja...jag har en svart kappa, en svart vinterjacka och en grå dunjacka från stadium 

jag har den gråa jackan mycket på vintern, och jag vet inte om de bruna passar till den jackan.

Å andra sidan kommer jag antagligen köpa ny jacka innan jag byter skor. 

jag gillar de bruna bäst, men vet inte om de passar/matchar till min övriga garderob och jackor..

Jag avskyr dessutom att köpa skor! Därför köper jag helst ett par som håller länge så jag slipper köpa nya. haha  
  • Tokstolla
    Tina83 skrev 2011-11-20 09:42:35 följande:
    tja...jag har en svart kappa, en svart vinterjacka och en grå dunjacka från stadium 

jag har den gråa jackan mycket på vintern, och jag vet inte om de bruna passar till den jackan.

Å andra sidan kommer jag antagligen köpa ny jacka innan jag byter skor. 

jag gillar de bruna bäst, men vet inte om de passar/matchar till min övriga garderob och jackor..

Jag avskyr dessutom att köpa skor! Därför köper jag helst ett par som håller länge så jag slipper köpa nya. haha  
    Tja, då är det nog bara att bestämma sig för hur du vill göra med resten av din vintergarderob
  • banansmoothie

Personligen gillar jag bruna, tycker de passar till allt. Svart är så trist. Speciellt om du redan har mycket svart.

• Anghammarad

Rent generellt skall man ju inte matcha brunt med svart så i ditt fall så skulle du göra ett mycket bättre köp om du slog till på de svarta

• Tina83
    banansmoothie skrev 2011-11-20 09:47:59 följande:
    Personligen gillar jag bruna, tycker de passar till allt. Svart är så trist. Speciellt om du redan har mycket svart.
    OK, tack

jag tycker också svart är lite trist, men det passar till allt. men just i denna modell tycker jag brunt är snyggast 
  • Tina83
    Anghammarad skrev 2011-11-20 09:51:12 följande:
    Rent generellt skall man ju inte matcha brunt med svart så i ditt fall så skulle du göra ett mycket bättre köp om du slog till på de svarta
    ser det dumt ut med svarta strumpbyxor eller leggings till bruna stövlar?
  • Tokstolla
    Tina83 skrev 2011-11-20 09:52:03 följande:
    ser det dumt ut med svarta strumpbyxor eller leggings till bruna stövlar?
    Inte om resten passar till de bruna stövlarna. 
  • Tina83
    Tokstolla skrev 2011-11-20 10:17:08 följande:
    Inte om resten passar till de bruna stövlarna. 
    det verkar som att många tycker att det inte passar med bruna stövlar till just svart. själv har jag aldrig tänkt på det. 

Om det är så kan jag ju inte köpa bruna stövlar, då jag använder mycket svarta leggings mm. 
Svar på tråden Bruna eller svarta skinnstövlar? Hjälp! (bilder)