Mäta endometrium?
Hej.
Jag kan inte låta bli att blanda mig in..... Instämmer till fullo med villsågärna38. Och tycker det låter väldigt konstigt. Jag har varit på UL 1 gång, bara varje gång. 2 gånger har det blivit avbrutet eftersom donatorn inte "funkat". 1 gång lossnade min slemhinna och jag fick mens, och vi har nu gjort 2 FET.
Jag går på AVA Riga, men har surfat land och rike runt efter mer upplysningar. Både i USA och i andra länder.
I USA är det vanligt att man i stället för UL tar blodprov för att mäta östrogen. Men man brukar ändå göra UL innan man gör något insätt.
Jag frågade efter tidspunkt på AVA, och fick följande svar: "The optimal time to make embryo transfer in stimulation by short protocl( which you have now) with procren injection, it is on day 18 - 22 stimulation by estrogens"
Detta låter ju också helt logiskt med tanke på att de flesta har månadscyklus och därmed blir detta det mest vanliga tidspunktet till att en normal graviditet har fest sig i livmodern.
Du är nu på dag 25 ....
Hade jag varit dig, så hade jag kollat upp detta lite mer.
SVAR TIL MÅNE - Jag tycker väl att jag har haft ökad sekret samma som skrutten04, men det är bara läkaren som kan avgöra hur tjock din slemhinna är, och det görs via UL.