• Kattis

Vilket BF datum har vi?!

Jag har som sagt bf runt 22a. Är idag 5+1 och kan inte längta med till nyår då 11+0 :D

Hur mår alla?

• Svar på tråden Vilket BF datum har vi?!
  • Kattis

Inte missat så mycket! Jag fick se Hjärtat igår, HELT FANTASTISKT! Blivande pappan kunde inte sluta le och somnade med ett leende på läpparna igår :) Jag mår bara illa och har den förbannade värken och sover jämt :) Har inte du så att mvc ringer upp? På min lämnar man meddelande och dom åk. så fort som möjligt. Vilken vecka är du i nu Nicolee?

• Josefinesm

Hej hej alla!

Jag väntar mitt andra den 8/7. Var hos BM i måndags och fick lite nya tider, vi ska dit den 21 dec för kontroll och den 3/1 ska vi på UL. Längtar såå efter att se den lille krabaten.

Första barnet är snart ett år så det blir 19 månader emellan dem.    

• Johanna 866

Hejsan allihopa!
    Roligt att jag hittade denna gruppen, tänkte att jag var ute för tidigt men det var jag inte :)

Jag är beräknad till den 17 juli och allt känns overkligt.
    Ser att många av er har varit på ul?
    Vi har varit på inskrivningen och ska tillbaka den 29 dec och ta alla prover etc.
    Men vår barnmorska sa tt vårat första ul inte kommer vara förens i februari.. :/
    Känns så väldigt långt dit..
    Eftersom jag tyvärr ligger på gränsen till övervikt så trodde jag man skulle kolla mer och så.
    Vill verkligen inte vänta till februari tills jag tror på att det är något i min svullna mage..

Hoppas att alla mår (under omständigheterna) bra!
    kramar

• Nicolee

Hej! Nu har jag lyckats tajma telefontiden med barnmorskan, så på måndag är det dags för inskrivning iaf :) jag gick in i vecka 9 idag :)

• Kattis
    Johanna 866 skrev 2011-12-05 13:18:21 följande:
    Hejsan allihopa!
    Roligt att jag hittade denna gruppen, tänkte att jag var ute för tidigt men det var jag inte :)

Jag är beräknad till den 17 juli och allt känns overkligt.
    Ser att många av er har varit på ul?
    Vi har varit på inskrivningen och ska tillbaka den 29 dec och ta alla prover etc.
    Men vår barnmorska sa tt vårat första ul inte kommer vara förens i februari.. :/
    Känns så väldigt långt dit..
    Eftersom jag tyvärr ligger på gränsen till övervikt så trodde jag man skulle kolla mer och så.
    Vill verkligen inte vänta till februari tills jag tror på att det är något i min svullna mage..

Hoppas att alla mår (under omständigheterna) bra!
    kramar
    Välkommen och grattis Johanna!!! Jag är beräknad 20 juli nu, vart vul och min gyn undrade om jag ville se ben och armar så ska på nytt på lucia!

Om du känner oro eller bara vill checka läget så ring din gyn och gör ett vul där :D

Jag har fått träffa läkare och det kändes som ett onödigt möte (både jag och min sambo tyckte det ) och ska få ett extra tillväxtul runt v. 30 då vi försökt i 1 år.
    Nicolee skrev 2011-12-08 11:54:11 följande:
    Hej! Nu har jag lyckats tajma telefontiden med barnmorskan, så på måndag är det dags för inskrivning iaf :) jag gick in i vecka 9 idag :)
    Härligt Nicolee! Jag har gått in i vecka 9 idag så du ligger 2 dagar före mig :D

Fått kallelse till Ultra gyn  för rul och det blir 20 februari, då har jag redan gått HALVA tiden, sjukt vad fort det går egentligen :)
    Ska iväg och ta massa prover i julveckan :)
  • Bebban2012

Halloj alla blivande julimammor!

Även jag tyckte det var kul att hitta denna grupp Glad
    Jag har varit på ett tidigt UL för att få veta hur långt gånget det var, och idag är jag i v 9+5 med BF den 12 juli.
    Ska på provtagning den 28/12 och nytt UL genom cub-test första v. i jan. Lite nervös faktiskt...

Jag har mått jätteilla och kräkt dygnet runt, men nu har det lugnat sig och jag tar postafen mot illamåendet. Har haft mkt problem med värk under tidigare graviditeter så man vet vad som väntar... Obestämd

Ett gott råd till er alla: Ta det lugnt!! Passa på att vila när ni kan. Jag försöker iaf...

Kramen på er,,,

• MikaelaaL

Hej alla juli mammor:)

Kul att äntligen ha hittat hit till er alla!
    Jag är idag i v. 11, (10+4) & var i v. 9 på ett tidigt UL & känslan när man ser den lilles hjärta slå är HELT fantastiskt!
    Ska även iväg på kub-test nu i mellandagarna, hoppas att allt ser lika bra ut då, men det tror jag:)
    hela graviditeten startade med lite ömma bröst, men inget allvarligare än så.. Så jag tänkte YES, jag slipper illamåendet... Jag skulle inte sagt för mycket...Bara några dagar senare började det med att jag sov en HEL helg, helt slut var jag & veckan efter var fruktansvärd, illamåendet blev näst intill outhärdligt! Jag går runt med mina Sea-band & det lindrar en hel del faktiskt, tur det!

Bf som det ser ut nu blir den 5 juli 2012:) Längtar SÅ efter att få träffa den lilla kotten som ligger i mammas mage:')

Har någon av er berättat för anhöra ännu?:)

Kramen!

• Nicolee
    Kattis skrev 2011-12-10 18:15:34 följande:
    Nicolee skrev 2011-12-08 11:54:11 följande:
    Härligt Nicolee! Jag har gått in i vecka 9 idag så du ligger 2 dagar före mig :D

Fått kallelse till Ultra gyn  för rul och det blir 20 februari, då har jag redan gått HALVA tiden, sjukt vad fort det går egentligen :)
    Ska iväg och ta massa prover i julveckan :)
    Men Vad roligt Kattis!  Ja tiden går fort. Jag ska på återbesök 23 januari, vad jag nu ska göra då?! hah lyssnade inte så noga, hon sa ngt om urinprov osv. Och på det besöket så skulle det bokas tid för ultraljud :)  I morgon går jag in i vecka 11. Illamåendet är borta nu tack vare åksjukearmband, vet inte om det är psykiskt men det har då funkat i snart två veckor :P
  • Sunny K 76

Hej!

Då var det väl dags för mig att skriva något. Oinvigd som jag är i detta forum. Kul att hitta en grupp.

Något äldre men första gången för mig så det är jätte spännande, var på KUB igår och var i v.10+4. Lite tidigt så det blir nog närmare den 20 juli än 16 juli. Vår lilla ärta vinkade och viftade på fötterna och hjärtat slog. Det var underbart att se och jag var lycklig över att ärtan var i god form trots att jag inte känt så mycket det sista. Har klarat mig hyfsat från jobbigheter och hoppas det fortsätter så hela vägen. Hoppas bara orken hänger i så det funkar på jobbet.

Vi har bara berättat för mina föräldrar och en kompis till mig vet, men snart kommer fler få veta. Längtar att berätta samtidigt som det är en härlig hemlighet.

Någon mer här som är 35+ och första gången? 

Kommer flytta till Kungälv så är det någon mer som bor i krokarna hade det varit kul att ta en.... hmmm saft, längre fram ;)

• ewans

Jag väntar mitt första barn den 19:e Juli :) Gjorde KUB igår, var då 11+5, men knodden var liiiite för liten för att mäta sannolikheten, men precis lagom stor för sin "ålder" :) Ska göra ett nytt försök den 16:e. Dock var det så härligt att se den lille! Den lång där med tummen i munnen och hjärtat slog så fint! Nu känns det som att det är på riktigt! :)

Jag är 81:a och bor i Göteborg och tar gärna en saft Sunny K, Kungälv ligger ju inte så långt borta :)

Svar på tråden Vilket BF datum har vi?!