Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Hjälp önskas om socialen/ familjehem

Hej är ganska upprörd. MIn käre halvbror har ställt till det för sig. Hur? Jo han blev kär i fel person. Först efter hon blev gravid kom det fram att hon lider av psykisk ohälsa.

För att göra lång historia kort. Nu så har Kuratorn medelat att hon kommer skicka deras fall till soc för hon anser dem som opassande färäldrar.

Min bror är förtvivlad.

Så jag undrar om ni tror att det finns en chans att soc kan låta oss ta hand om det nyfödda barnet om det skulle behövas. Vi bor 1dag bort så det är inte nära precis.

Är själv mammaledig och håller på att ansöka om att bli ett familjehem.
    Tacksam för svar.  

• Svar på tråden Hjälp önskas om socialen/ familjehem
  • Anonym (?)

nej så är inte fallet då hela fam kommer bli granskade om det går så långt.

• Anonym (?)
    Frökenkicki skrev 2011-11-20 16:46:38 följande:
    Fast om det ska gå korrekt till vid en utredning och de blir tal om placering så ska dom alltid fråga släktingar först om barnet kan vara boende där. Så om det blir så att din bror och hans tjej hamnar hos soc så se till att få kontakt med handläggaren ganska snabbt och lägg fram att du mer en GÄRNA ställer upp.
    ok tack. Ja jag vet inte alls hur det går till så känner mig ganska vilse

• Anonym (?)

tack  för hjälpen

• Anonym (?)

sa bara saningen prcis som den är  och med tanke på att hon låter sin nyföda son ligga med bajsblöja på i flera timmar  och sen när hon bli påpekad att det är dags att byta blöja skrapar hon bort bajset som torkat in i sin bebis hud med sin nagel.  Anledningen till att hon gör så är att man ksa inte skämma bort dem.. Så nej hon är inte frisk och behöver hjälp. Nej det är han inte men han är inte perfekt  heller men vem är det ?   han skulle göra allt för sin lilla bebis  

• Anonym (?)

Tack för alla svar. Ställde frågan för att jag helt enkelt inte hade någon aning om hur socialens arbete går till.
    Kan säga att jag anser att bebisen ska placeras så nära som möjligt hoss mamma och pappa då jag tycker att det vore bäst för dem allihopa. Jag erkäner att jag är inte helt objektiv i denna frågan då det är sv¨årt när man bara hört en version.  Jag har vallt att inte gå mer ingående i problemen då jag anser det respektlöst då det faktiskt inte är min sak att prata om det.

Jag hoppas att allt kommer lösa sig för dem och hoppas att socialen kommer göra en grundlig utredning.  T
    Tack igen MVH  

Svar på tråden Hjälp önskas om socialen/ familjehem