• Ernst Hugo

Bästa staden i Sverige?

Vilken är bästa staden i Sverige? Motivera gärna partiskt men gör det målande så att vi andra blir övertygade.

Come on katten - det svänger ju...
  • Svar på tråden Bästa staden i Sverige?
  • Velour

Önskar jag kunde nämna min stad. Visst är den okej vad gäller tillgänglighet till precis allting, speciellt när det gäller avstånd, och lite trygghet. Men i övrigt kan det bli fruktansvärt tråkigt här och man kan känna sig så instängd. Bor i den femte största staden i Sverige (i alla fall som det har utnämnts till förut)

• Ernst Hugo
    Velour skrev 2011-11-20 18:48:07 följande:
    Önskar jag kunde nämna min stad. Visst är den okej vad gäller tillgänglighet till precis allting, speciellt när det gäller avstånd, och lite trygghet. Men i övrigt kan det bli fruktansvärt tråkigt här och man kan känna sig så instängd. Bor i den femte största staden i Sverige (i alla fall som det har utnämnts till förut)

Blottar min okunskap - vilken stad är det?
  • Velour

Men bästa staden jag har besökt har varit Göteborg. Den är vacker på olika sätt (i alla fall de områden jag varit i) och folket själva är varma

• Bye baby Bunting
    Ernst Hugo skrev 2011-11-20 18:28:07 följande:
    Vilken är bästa staden i Sverige? Motivera gärna partiskt men gör det målande så att vi andra blir övertygade.
    Får man bara välja en? Kan man inte få välja "bästa och bästaste"?
  • Ernst Hugo
    Bye baby Bunting skrev 2011-11-20 18:52:40 följande:
    Får man bara välja en? Kan man inte få välja "bästa och bästaste"?

Går utmärkt Solig så längre du är partisk och målande i din beskrivning.
  • MariaElionora

Stockholm :D
    Alla andra städer i Sverige bleknar i jämförelse!

• Bye baby Bunting
    Ernst Hugo skrev 2011-11-20 18:55:56 följande:
    Går utmärkt Solig så längre du är partisk och målande i din beskrivning.
    Jag lovar att vara extremt partisk, jävig och subjektiv. Har stött på patrull dock inser att jag har tre favoritstäder.
  • DragonWoman

Göteborg. En varm och välkomnande stad som har ett utbud som passar stor som liten. Folket är trevliga och staden andas liv och kärlek

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
  • Vit Lilja
    Velour skrev 2011-11-20 18:52:10 följande:
    Men bästa staden jag har besökt har varit Göteborg. Den är vacker på olika sätt (i alla fall de områden jag varit i) och folket själva är varma
    Jag bor i Göteborg. Du har absolut rätt på många sätt. Göteborg ÄR fantastiskt och en av de bästa städerna i sverige MEN avstånden är galna och kan göra vem som helst less. Till min mamma har jag en timme och 20 min, min bästa kompis 1 timme och 50 min men listan kan göra lång (med kollektivtrafik alltså) och det driver mig till vansinne så jag skulle gärna vilja bo i en mindre stad ytmässigt så man kan cykla. Till stan, till vännen, till förskolan eller till jobbet. Finns inte en chans att jag cyklar till bästa vännen, det tar ju 10 timmar eller något (utan någon som helst överdrift ;)) Däremot tycker jag centrum är riktigt mysigt :)
Svar på tråden Bästa staden i Sverige?