• pennan77

paraply vagn?

Hej

Vi ska åka i Dec med vår 2½ åriga son till Kanarieöarna så jag tänkte höra lite med er  som rest med ett jämngammalt barn. Hade ni med er en res/paraply vagn? Hade ni användningen för den eller kunde ni lika gärna ha lämnat den hemma?

Jag och maken är oense om den saken. Jag tycker att det kan vara bra att ha en med sig medans maken tycker att han kan bära runt på sonen om det behövs.
    Vore tacksam för era tips  och erfarenheter.

• Svar på tråden paraply vagn?
  • semlan1999

vi har en carena buggy lux till våran dotter som fyllde 3 i augusti den är stabil bra och enligt dottern är den skön den är inte tung och den är,väldigt lätt stydd de är värkligen ett alternativ och den är inte så farligt dyr
  • Noom

Jag ska också till kanarieöarna i dec med min 1åring och vi köpte en lättare vagn, en cresent diva det viktigaste för oss var att vi kan vända sitsen.
    Men din son är lite äldre så jag tror att ni klarar er och kommer att ha använding för en paraplysulky!

Trevlig resa!   

• Dixie

jag hade tagit med en vagn - helst med vilo/liggläge, för då kan barnet sova i den om ni vill sitta kvar på restaurangen på kvällen!

• pennan77

Tack för era tips. Maken har inte rest med barn och tycker som sagt var att han kan bära runt på sonen,men jag tänker förutom att han kan vila i den så kan man även ha handdukar i korgen under och andra små saker......och jag vill inte vara beroende av maken då jag tycker att han är tung att bära runt på.

Tack tack 

• tiiinann

Vi har precis kommit hem från en resa med vår 2,5 åring och vi köpte en chicco liteway med liggläge i.. Ångrar inte en sekund att vi tog en vagn med liggläge då värmen tog så hårt på han att han va tvungen att sova middag och somnade tidigare på kvällen. Utan den hade vi varit låsta på hotellet men nu kunde vi ut o gå på kvällen och ligga o sola mitt på dagen när han sov middag.. Jag funderade på en vanlig paraply sulky utan vilo/liggläge innan men ångrade mig i sista sekund och det var tur det :)

• Bagare

hej
    jag ska flyga till usa över julen till släktningar, nu funderar jag vilken vagn som är bäst att ta med, en paraplysulky utan liggdel eller en vanlig sulky?en till undran när jag ändå skriver, resväska med 2 hjul eller 4 hjul?
    tacksam  för svar

• Dixie
    Bagare skrev 2011-12-08 11:44:53 följande:
    hej
    jag ska flyga till usa över julen till släktningar, nu funderar jag vilken vagn som är bäst att ta med, en paraplysulky utan liggdel eller en vanlig sulky?en till undran när jag ändå skriver, resväska med 2 hjul eller 4 hjul?
    tacksam  för svar
    hur gammalt är barnet? 
  • ami

Ska du till USA kan du ju passa på att köpa en vagn. Billigt där :)

• Dixie
    Bagare skrev 2011-12-08 21:01:18 följande:

Han är 20 månader.

ska ni bo hos släktingar så har du kanske inte samma behov av vagn på kvällen mm - fast jag hade nog tagit med en vagn med liggläge ändå, då kan barnet sova i den om ni är iväg någonstans - det tar ju några dagar innan barnen är inne i rätt tid! 
Svar på tråden paraply vagn?