Inlägg från: MrsLondon |Visa alla inlägg
  • MrsLondon

Vilken är Sveriges värsta stad?

ejm skrev 2011-11-21 10:43:55 följande:
    Håller med fullständigt! Blir deprimerad varje gång jag åker dit. Tomma hus, igenbommade hus och endast ett fåtal affärer. Det ligger egentligen väldigt fint, så detta gör det ännu mer tragiskt!
    Kramfors SUGER!!  SÅ glad att jag flyttade därifrån!
  • MrsLondon
    blåbär02 skrev 2011-11-21 12:59:11 följande:

Håller med om Kramfors. Fy fasen så tråkit.
    Det enda som är "lite" kul är det stora Dollarstore... ;)

Haha! Ja Dollarstore lockar många människor =)   Folket står ju till och med och köar där innan de öppnat
  • MrsLondon
    Upptagen skrev 2011-11-21 13:15:07 följande:
    Håller med delvis, det är egentligen en liten söt stad, men just alla tomma hus och känslan av att stan (räknas kramfors som en stad ens? ) håller på att dö fullständigt är deprimerande.

Annars skulle jag rösta på Ånge. Ligger mitt i ingenstans och det är inte ens särskilt vackert där. Visst finns det smultronställen i omgivningen men just centrala Ånge känns lika deprimerande som Kramfors.
    Kramfors är jättefint med naturen och vattnet, det kan jag säga.  Men "stan"... Raggarrundan vid Ullas Gatukök och torget... Ojojoj!  Stäng ner hela stan. Sista man släcker lyset
  • MrsLondon
    blåbär02 skrev 2011-11-21 14:59:44 följande:
    Gör dom?! =D haha.
    Jag och sambon åker dit ibland (har typ hänt 3ggr på två år) när han hittat nåt på blocket typ.. =P 

Yes, det stämmer.  Är helt sjukt =)   Så kul har man i Kramfors.  Vart bor du? Jag bor i Luleå nu men är (tyvärr) född och uppvuxen i Kramfors
  • MrsLondon
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-11-21 16:45:09 följande:
    Kramfors. Har inte sett så mycket av själva staden men make till fult risigt område har jag aldrig sett tidigare.
    Det är ju helt underbart att så många har röstat på Kramfors!!    =O)   Trodde inte ens att folk visste att den "stan" fanns.   Fy för den stan!
  • MrsLondon
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-11-21 17:16:51 följande:
    Den gjorde helt klart intryck på mig! Vi åkte dit för att köpa valp och karln som tidigare varit där en gång varnade mig att det är det fulaste ställe han någonsin varit på. Blev faktiskt förvånad över hur rätt han hade det och hur förfärad jag själv blev. Fula industriområden risiga fallfärdiga hus, seriöst så trodde jag inte att det fanns sådana platser  i Sverige. Tror min spontana reaktion var. Oj det känns så Polen 1980.
    Klockrent =)   Var det en Finsk lapphund ni köpte?
  • MrsLondon
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-11-21 17:23:00 följande:
    Slog mig att det måste vara lite av Kramfors huvudnäring när jag satt på blocket och letade försäljnig av oreggade shäfrar.
    Det och pappersfabriken ;)
  • MrsLondon
    ejm skrev 2011-11-21 19:27:03 följande:
    Har sommarstuga i Höga kusten och dit vi åker varje sommar. Så Kramfors åker vi till för att handla, gå på bolaget eller för att åka till tippen. Blir nästan gråtfärdig av att åka dit. Nu har ju hört så mycket gott om dollarstore (vilket jag bara åkt förbi tidigare), så det kanske lyfter Kramfors en aning Skrattande
    Höga Kusten är jättevackert.    Jag blir ochså gråtfärdig då jag är i Kramfors så jag förstår dig. Vart bor du annars?
  • MrsLondon
    Upptagen skrev 2011-11-21 20:07:11 följande:

Samma här! Vart i Höga Kusten? (om jag får vara nyfiken).

Dollar måste du besöka, mkt trevligare än i Härnösand! Sen pratar många vaaarmt om kebabstället bredvid dollar, jag var tyvärr inte så impad själv men tydligen tog jag fel dressing?

Är lite förvånad över att min stad Sundsvall inte har nämnts än, folk brukar ogilla Sundsvall pga alla härliga fabriker, man kan väl kanske även tillägga den döda stadskärnan, men i övrigt gillar jag själv stan så jag känner mig glatt överraskad.

Ja, just det ja.  Sylos Kebab =) 
  • MrsLondon
    LivL skrev 2011-11-21 20:07:58 följande:
    Jag undrar: Har ni som tycker till BOTT i de här städerna?
    Jag dissar Kramfors.  Född och uppvuxen.  Dissar även Sthlm då jag bodde där i somras och sa aldrig mer..
  • MrsLondon
    Anova skrev 2011-11-21 22:36:02 följande:

Stämmer in i Kramfors.. Men tycker att Sollefteå är ett snäpp värre. Har inte träffat någon som varit "vettig människa" som kommit från Sollefteå. Dessutom tycker jag inte att stan är en sådan höjdare. Det finns väl ingenstans där Arbetsförmedlingen är granne med Psykologmottagning?

Ja, måste ja bo nånstans så föredrar jag ändå Kramfors.. Men Kramfors är inte heller bra.
  • MrsLondon
    LivL skrev 2011-11-21 23:27:35 följande:
    Jag tycker jag har läst Kramfors en massa gånger nu... Är det vinnaren då?
    Kramfors vinner med hästlängder =)
  • MrsLondon
    Anova skrev 2011-11-21 23:38:45 följande:
    Ja det är en förjäklig stad, även om jag har mina rötter där (mormor och farfar är födda i kommunen). 

Förr gick den under namnet Pulvercity pga allt knark. 
    Komikern Ronny Eriksson beskriver Kramfors "Stan mitt emot Domus".

Dock är Pulvercity en myt faktiskt. Pulvercity kom till för en herrans massa år sedan. Detta för att röken från Väjafabriken där de gör papper lade sig som en dimma över stan. Därför blev det Pulvercity.

Dock är det många som refererar Pulvercity till just Kramfors för i den lilla stan finns det inte bara en, utan TRE behandlingshem för knarkare... det är fan starkt jobbat :D
  • MrsLondon
    Anova skrev 2011-11-22 00:45:42 följande:
    Jag bor i Övik och har bara hört Kramfors - Pulvercity = knark (och ja behandlingshem).
    Jo jag vet att det inte är många som kan den riktiga historien bakom =)
  • MrsLondon
    blåbär02 skrev 2011-11-22 07:47:35 följande:
    Det tycker jag!

Sveriges tråkigaste & värsta stad: Kramfors!
    Haha Kramfors vann :D   Måste nästan meddela deras tidning
  • MrsLondon
    ejm skrev 2011-11-22 09:56:12 följande:
    Bor i Stockholmsområdet sen 5 år tillbaka, men kommer ursprungligen från Umeå. I sommar flyttar jag äntligen tillbaka Skrattande

Tycker synd om dig som är uppvuxen i Kramfors Flört Men det kanske var bättre förr? Innan de drog om E4:an?   
    Neee... Kramfors har alltid varit hemskt =)
Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?