Inlägg från: Upptagen |Visa alla inlägg
  • Upptagen

Vilken är Sveriges värsta stad?

MrsLondon skrev 2011-11-21 12:26:26 följande:
    Kramfors SUGER!!  SÅ glad att jag flyttade därifrån!
    Håller med delvis, det är egentligen en liten söt stad, men just alla tomma hus och känslan av att stan (räknas kramfors som en stad ens? ) håller på att dö fullständigt är deprimerande.

Annars skulle jag rösta på Ånge. Ligger mitt i ingenstans och det är inte ens särskilt vackert där. Visst finns det smultronställen i omgivningen men just centrala Ånge känns lika deprimerande som Kramfors.
  • Upptagen
    blåbär02 skrev 2011-11-21 12:59:11 följande:

Håller med om Kramfors. Fy fasen så tråkit.
    Det enda som är "lite" kul är det stora Dollarstore... ;)

Ja men precis, ett mycket trevligt Dollarstore har de! Och det var ungefär det... Men som sagt tråkigt, finns så många fina hus där som står alldeles tomma.
  • Upptagen
    ejm skrev 2011-11-21 19:27:03 följande:
    Har sommarstuga i Höga kusten och dit vi åker varje sommar. Så Kramfors åker vi till för att handla, gå på bolaget eller för att åka till tippen. Blir nästan gråtfärdig av att åka dit. Nu har ju hört så mycket gott om dollarstore (vilket jag bara åkt förbi tidigare), så det kanske lyfter Kramfors en aning Skrattande

Samma här! Vart i Höga Kusten? (om jag får vara nyfiken).

Dollar måste du besöka, mkt trevligare än i Härnösand! Sen pratar många vaaarmt om kebabstället bredvid dollar, jag var tyvärr inte så impad själv men tydligen tog jag fel dressing?

Är lite förvånad över att min stad Sundsvall inte har nämnts än, folk brukar ogilla Sundsvall pga alla härliga fabriker, man kan väl kanske även tillägga den döda stadskärnan, men i övrigt gillar jag själv stan så jag känner mig glatt överraskad.

• Upptagen
    MrsLondon skrev 2011-11-22 08:13:12 följande:
    Haha Kramfors vann :D   Måste nästan meddela deras tidning
    Kan vara det största som har hänt dem på ett tag...
  • Upptagen
    ejm skrev 2011-11-22 10:02:36 följande:
    Klart du får vara nyfiken Flört Har stuga i Häggvik, nedanför Mannaminne! Ni då?

Har faktiskt aldrig besökt någon Dollarstore, men det är nog för att min mamma jämt tjatar om hur bra det är. Det är typ den största händelsen på hela året, men då hon tycker det är stort att åka på ica, så har jag inte lyssnat så mycket på henne Skrattande 

Sundsvall ligger också långt upp på min lista över värsta städer. Har inte varit så mycket i Sundsvall, men Max är alltid givet! Ogillar det mest för att det typ är den segaste sträckan på E4:an och alla dessa rödljus Obestämd   
    Ohh, där är det fint! I närheten av Norrfällsviken har min familj hållt till de senaste trettio åren.

Sundsvall är faktiskt trevligare än man kan tro, om än lite väl dött om man är van vid mer levande städer. Jag å andra sidan gillar ju lantlunken så jag passar bättre här än söderöver där jag bott förut. Förhoppningsvis blir trafiksituationen bättre när nya E4:an är klar, precis som det blev när man slapp åla sig genom Björklinge förut...
Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?