• Anonym

Respektlöst med barnfritt bröllop !!

Är trött på folk som gifter sig och sedan kräver ett "barnfritt" bröllop. VARFÖR gör man det??!!
    Barnen är en del av familjen och borde därför vara välkomna på sådana här viktiga event.
    Alla kan inte skaffa barnvakt och har inte släkt som kan ställa upp..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-20 20:41
    Bara för att förtydliga. Det är INTE jag som startat den andra tråden (den som har en 4 månaders ammande bebis)

• Svar på tråden Respektlöst med barnfritt bröllop !!
  • Lena

Det är respektlöst att klaga på värd och värdinna. Är vigseln i kyrkan har alla rätt att titta på.

• Anonym (lägg av)

Vad är det för fel på dig som inte kan respektera andras önskningar? Det är ju INTE ditt bröllop så du har ingen talan. Det fattar du väl att du får skaffa barnvakt eller utebli från bröllopet. Vad är problemet?

• lövet2

Klart att de måste få ha ett barnfritt bröllop; det är ju trots allt brudparet som gifter sig! Däremot kan det ju kännas som ett hån när de envisas med att bjuda in folk med spädbarn/småbarn, fast de vet att det inte finns barnvakt ...

• Anonym
    Anonym (lägg av) skrev 2011-11-20 20:31:35 följande:
    Vad är det för fel på dig som inte kan respektera andras önskningar? Det är ju INTE ditt bröllop så du har ingen talan. Det fattar du väl att du får skaffa barnvakt eller utebli från bröllopet. Vad är problemet?
    Problemet är att brudparet blir sura om vi väljer att inte komma för att vi inte kan skaffa barnvakt!
  • Anonym (måsen)

Du är knappast tvingad att gå på dessa bröllop.

• Anonym
    lövet2 skrev 2011-11-20 20:32:21 följande:
    Klart att de måste få ha ett barnfritt bröllop; det är ju trots allt brudparet som gifter sig! Däremot kan det ju kännas som ett hån när de envisas med att bjuda in folk med spädbarn/småbarn, fast de vet att det inte finns barnvakt ...
    Varför är det klart att de måste få ha ett barnfritt bröllop? Varför vill man ha det? Barn är människor och en del av familjen.
  • Blablabla

Ts, du verkar vara en väldigt respektlös person... Självklart ska man respektera folk som vill ha barnfritt, även de som vill ha bröllop med barn. Det är helt upp till de som gifter sig att bestämma. Min egen erfarenhet är att barnfria bröllop är roligare pga folk kan slappna av & ha endast kul.

• Anonym

Alla kanske inte tycker om barn?
    Lika väl som man inte bjuder den där bekanta man inte gillar på fest, kan man låta bli att bjuda barn.
    Bägge kanske inte behöver gå på bröllopet, den ena kan vara hemma med barnen om man saknar barnvakt.
    De som gifter sig bestämmer själva regler och ramar för sin fest/ceremoni och för inbjudna gäster är det bara till att acceptera.

• Nean79

Njae, jag håller nog inte med dig. Man gifter sig (förhoppningsvis) en gång i livet och då tycker i alla fall jag att man ska få ha det precis som man själv vill, sen om det är med eller utan barn är upp till varje par att bestämma själva. Dock får man då som brudpar också acceptera att en del av gästerna kanske inte har möjlighet att komma, det är kanske inte alltid lätt att hitta barnvakt till ett gäng busfrön. ;)

• Anonym
    Anonym (måsen) skrev 2011-11-20 20:32:36 följande:
    Du är knappast tvingad att gå på dessa bröllop.
    Jo för det är en av mina bästa vänner så om vi inte kommer blir dom riktigt sura och besvikna..........
Svar på tråden Respektlöst med barnfritt bröllop !!