Flygrädsla, medicinering?
Är det någon som vet om man kan få någonting utskrivet om man är extremt flygrädd?
Jag har ångestproblematik sen innan och problem även att resa med bil, buss och tåg men det fixar jag på egenhand, men nu ska vi på en längre resa vilket innebär ca 14 timmar i flyg och det fixar jag bara inte sådär. Är jätte flygrädd och har nätt och jämt klarat en resa på 6 timmar i flyg, det var oerhört plågsamt.
Saken är den att jag kan inte heller låta bli att resa för om jag låter rädslan begränsa mig så kommer det sluta med att jag blir helt isolerad tillsslut, har varit det en gång tidigare och det har varit hemskt svårt att komma så långt som jag gjort nu, så att backa ur en resa kan trigga igång beteendet igen.
Jag har tidigare ätit antideprissiva samt haft lergigan för behovs bruk, nu i mitt vardagliga liv behöver jag inte dessa längre. Men jag behöver tveklöst hjälp inför denna resa men är det något man kan få? Vart vänder jag mig? Allmänläkare eller psykiatrin? Har ingen aning då jag inte varit inskriven på psykiatrin på några år så kanske det blir allmänläkare? Men kommer de att förstå mig?
Fy så jobbigt detta är, det är 2 månader kvar tills vi ska åka och jag är redan ångestladdad till tusen, samtidigt så vill jag ju åka.