• morriis

Vad har ni för försäkring till er hund?

I mitten på januari så kommer valpen hem och vi funderar just nu över vilken försäkring vi ska ha till honom. Vad har ni för försäkringar/använder ni er av för försäkringsbolag? Det känns som en smärre djungel.

Din kalaspuff i sagovärlden
  • Svar på tråden Vad har ni för försäkring till er hund?
  • Jeda

Det beror ju lite på vad det är för ras. Blandras är billigare att försäkra än renrasig. Kolla med sveland, de brukar kunna erbjuda ett bra skydd till bra pris. undvik Agria i största mån då de är dyrast och ger sämst skydd (det är iaf min erfarenhet). Om du har hemförsäkring, bil eller olycksfall hos folksam elr if kan det vara värt att kolla upp, de tillämpar oftast mängdrabatt.

• morriis
    Jeda skrev 2011-11-21 11:47:59 följande:
    Det beror ju lite på vad det är för ras. Blandras är billigare att försäkra än renrasig. Kolla med sveland, de brukar kunna erbjuda ett bra skydd till bra pris. undvik Agria i största mån då de är dyrast och ger sämst skydd (det är iaf min erfarenhet). Om du har hemförsäkring, bil eller olycksfall hos folksam elr if kan det vara värt att kolla upp, de tillämpar oftast mängdrabatt.
    Det är just det jag hört om Agria så det är därför vi har börjat undersöka lite mer. Det är en renrasig drever som vi ska ha. A
  • MammaTillDomFinaste

oj, har alltid haft agria och aldrig haft problem med dom. :-O så länge man kollar upp vad de inte täcker så man vet de är de inga problem.

• MammaTillDomFinaste

då har jag 3 hundar å en katt. å min förra hund som låg inne i uppsala djursjukhuset och massa andra saker å sen dog, aldrig nå problem.

• Severus

Har Agria på min tax och våra katter
    Aldrig strulat då vi behövt använda försäkringen
    Betalar drygt 700:-/mån för 1 hund och 6 katter, fullförsäkrade och med nån tilläggsförsäkring för Siamesen ifall vi ska avla på henne på sikt.

Våga Vägra Östrogen
  • dezibel

Jag har haft Agria men tyckte dom var krångliga så jag bytte till Folksam när en ny hund kom in i mitt liv och är helnöjd. IF har annars en bra försäkring har jag hört,dyr självrisk 2500kr men sen betalar man inte ett öre er tydligen och rehab & mediciner ingår.

• Jeda
    morriis skrev 2011-11-21 11:51:12 följande:
    Det är just det jag hört om Agria så det är därför vi har börjat undersöka lite mer. Det är en renrasig drever som vi ska ha. A
    Det ÄR en djungel.... Men kolla med Sveland  sveland.se/hemsida_2008/hemsida_2010/index.html
    Jag har min renrasiga försäkrad där och priset är långt under Agria och folksam.
  • morriis

Vi pratade om det här med om det behövdes en extraförsäkring om man funderar på avel i framtiden, vilket jag av inläggen ovan förstår kan/är väldigt bra. Är det samma för tik/hane?

Ska sätta oss ner senare i veckan och gräva igenom, ska höra med uppfödaren om vad han har haft till sina också tänkte vi.

• Isssan

Jag har haft min amstaff försäkrad hos Folksam i snart 7 år. Jag betalar ca 320 kr/mån och då är hon försäkrad till max. Har heller aldrig haft några problem när hon behövt veterinärvård.

• frågande66

Har Folksam o har haft i en massa år till alla mina djur. Aldrig något krångel. O då har jag nyttjat den flera gånger. dyra veterinär räkningar o även stora operationer. äv döda/avlivade djur utbetalning utan krångel.

• Johanna 671

Folksam ska va prisvärdast... Mina hundars uppf/vet säger undvik de rena djurförsäkringsbolag som agria o sveland.... Har själv if. Må hända dyrast men enligt uppf/vet så är dom bäst på att betala ut o tjaffsa minst... När jag tecka förs på mina två norwich terriers så var det bara if som hade fast självrisk. De andra lite lägre självrisk men då även viss procent på beloppet... Tyckte det var bra att aldrig det går över självrisk o det var/är fast... För mina två pröjsar jag ca 550 imån... För båda... Är jättenöljd. Aldrig klydd hitintills...

• Gizza

Vi har Agria till 2 hundar och 2 katter. Sista hunden har Folksam, dåd et är hans riktiga ägare (han bor hos oss på obestämd framtid) som betalar. Har lyckligtvis inte behövt använda mer än en gång på ena hunden, då gick allt smidigt och bra, så har inga problem med dem!

• Carina1

Jag har IF på min hund . Visst jag betalar mkt i försäkring 3600 kr om året . Men då betalar jag bara 2500 kr i självrisk och inga extra % som kan tillkomma .

Då har han medicin ersättning , livsförsäkring och den vanliga extra vet försäkringen .

Min hund är nog bättre försäkrad än mig själv . Men IF har alltid varit hjälpsamma , betalat snabbt och direktreglering har aldrig varit några problem .

• oONinniOo

Har IFs Stora Hund-försäkring till båda mina och betalar lite drygt 650kr/månad för båda. Har då liksom #14 fast självrisk på enbart 2500kr och inget rörligt.

Kram Ninni <3
  • Tess1990

Vi har IF grundförsäkring (ska uppdatera till stora hund försäkringen)
    behövt använda en gång och det var inge problem, vi betalade bara självrisken och överläggningsavgiften.
    betalar ca. 1200kr om året.

• cornelia

Jag har Folksam till tre hundar och är jättenöjd, har aldrig varit några problem. Sveland har jag också haft en kort tid, också bra. De brukar ha rabatt för valpen första året eller dyl. Agria är svindyrt och krångligt, det har jag undvikit. IF har jag ingen erfarenhet av.

• Catgodess

Har Folksam på den renrasiga hunden vi har här hemma och Agria på katterna, har aldrig haft problem med något av försäkringsbolagen.

• Nickan10

När jag valde försäkringsbolag till min hund så ringde jag runt och ställde samma frågor till alla. Det som jag tyckte var viktigt och avgörande för mig var.
    Kostnad / månad för försäkringen
    Ingår kejsarsnitt
    Självrisk, ofta har de olika nivåer.
    Medicin och rehab skall ingå

det finns säkert fler viktiga saker att kolla upp och jämföra men man får ta det viktigaste.
    Jag valde till slut If. De var rimliga i pris och man kunde få medicin och rehab att ingå till en skälig kostnad.

• Fluffskalle

Agria med alla tillägg osv. Kostar ca 300 per hund per månad men det har det varit värt när olyckan varit framme. Aldrig haft problem med dem. Hade Sveland förr men de var duktiga på kryphål visade det sig. Varit mycket nöjd med Agria. Men läs igenom vad det täcker ordentligt.

Svar på tråden Vad har ni för försäkring till er hund?