• TUVA04

Bärsele Ergobaby carrier

Hej en fråga eller flera frågor.
    VAd tycker alla om den och när kan man börja bära på ryggen.
    Och hur får man barnet på ryggen??? Om det tex är 7-8mån måste man vara två då???

Tacksam för svar    

• Svar på tråden Bärsele Ergobaby carrier
  • mermaid

Jag älskar min och bar dottern senast i somras i den. Hon fyllde fyra nu i oktober.

Ska hon upp på ryggen är det absolut enklast att vara två, annars knäpper jag på mig midjebältet och låter selen hänga ner längs med benen, svingar upp dottern på ryggen och lutar mig framåt så att hon ligger på min rygg. Sen föser jag upp ryggdel och axelband och tar på mig selen som vanligt.
    Första gångerna man gör detta är det bra om man är två, om man inte är helt hundra på att barnet ligger stilla på ryggen.

Vi började ha dottern på ryggen när hon var ca 9 månader.

• Daeminimon

Älskar vår ergo!

Jag tar på midjebältet, ställer sonen på soffan bakom mig, och drar honom mot min rygg, sedan lutar jag mig framåt och ställer mig upp. Sedan tar jag på selen.

Gissar att det är lättare när barnet kan stå...

• Moi Je Joue

jag älskar min! min son är sju månader och jag har haft honom på ryggen nån gång men gillar bättre fram eftersom han fortfarande är ganska liten. jag fick ett bra tips på hur man får upp ungen på ryggen, provade själv och det var inte svårt.
    man lägger selen på sängen med barnet på, där det ska vara placerat när man ska ha det på ryggen, sen halvlägger man sig själv så man kan knäppa höftbältet så barnets ben kommer på var sida om en, sen sätter man på sig axelremmarna som en ryggsäck. så kan man se till att armarna är okej och så ställer man sig upp!
    lite svårt att förklara men det funkade iaf toppen för mig!

• Daeminimon
    Moi Je Joue skrev 2011-11-21 18:45:20 följande:
    jag älskar min! min son är sju månader och jag har haft honom på ryggen nån gång men gillar bättre fram eftersom han fortfarande är ganska liten. jag fick ett bra tips på hur man får upp ungen på ryggen, provade själv och det var inte svårt.
    man lägger selen på sängen med barnet på, där det ska vara placerat när man ska ha det på ryggen, sen halvlägger man sig själv så man kan knäppa höftbältet så barnets ben kommer på var sida om en, sen sätter man på sig axelremmarna som en ryggsäck. så kan man se till att armarna är okej och så ställer man sig upp!
    lite svårt att förklara men det funkade iaf toppen för mig!

Någonstans mellan lägga barnet och halvlägga sig själv skulle mitt barn dra iväg. När jag väl får på mig selen sittar han nog och leker med mitt lypsyl... Skrattande

Funkar nog bra på ett mindre barn dock!
  • Moi Je Joue
    Daeminimon skrev 2011-11-21 18:50:23 följande:
    Någonstans mellan lägga barnet och halvlägga sig själv skulle mitt barn dra iväg. När jag väl får på mig selen sittar han nog och leker med mitt lypsyl... Skrattande

Funkar nog bra på ett mindre barn dock!
    haha ja min 7-månaders ligger still så pass länge. men sen är det ju bara att svinga upp ungen som en liten apa. men hon undrade hur man fick upp 7-8-månaders, kanske jag skulle poängtera att det gäller en hyfsat lugn 7-8-månaders som min filbunke :)
Svar på tråden Bärsele Ergobaby carrier