Har jag inte släppt min föredetta?
Jag är sedan 10 år tillbaka tillsammans med en underbar man. Vi är sedan 5 år tillbaka gifta och har även 2 barn,varav den ena är 4,5 år och den andra är 2,5 månader.
Jag har den senaste tiden stött på ett litet problem. Jag fick veta att en tidigare förälskelse skulle bli pappa. Och häromdagen fick han en liten pojke. Jag trodde inte att jag skulle reagera så starkt på det som jag gjorde. Vi hade en relation för c:a 12-13 år sedan och jag har inte alls haft några sådana känslor för honom sedan dess. Men när jag nu fick se bilder på honom och hans son så kände jag mig rentav svartsjuk! Vi har haft lite kontakt på en internetssajt på sistone och har pratat o att träffas nå´n gång framöver när våra bebisar har blivit lite större.
Men nu kom alltså detta bakslag för mig. Jag vet inte om jag klarar av att träffas,även om jag har maken med mig och han sin sambo. Jag vill inte att mina känslor ska lysa igenom.
Gör jag klokast i att försöka undvika att ha kontakt med honom ett tag? Vi är ju fortfarande vänner och jag älskar min man väldigt mycket och vill inte mista honom. Jag ska kanske tillägga att jag och min föredetta skildes åt som ovänner,men har senare lyckats bli sams igen och gått vidare med våra liv.
Har jag inte kommit över honom helt eller kan det vara så att det är mina hormoner som fortfarande spökar? Jag ammar ju fortfarande och så. Och jag har inte riktigt känt igen mig själv sedan det yngsta barnet föddes.
Jag är ofta trött och frustrerad när jag känner att jag inte hinner med båda barnen,då jag är ensam när maken jobbar. Kan det vara det som sätter mina känslor i darrning?
Maken och jag fick en nytändning direkt efter att båda barnen fötts,och jag känner att jag fortfarande vill ha den uppmärksamheten. När jag får den så mår jag mycket bättre. Det låter kanske omoget och själviskt,men det är så jag känner.
Jag orkar inte ens tänka tanken på att min fd förälskelse kanske får en nytändning med sin sambo. Det känns som att det skulle ha varit jag som borde vara mamma till hans barn.
Vad ska jag göra? Jag älskar verkligen min man och vill absolut inte lämna honom och barnen. Jag vill inte lämna det bästa jag har för något som ändå inte skulle fungera. Och jag vågar samtidigt inte berätta för min man vad jag känner. Han skulle bli så ledsen och jag vill inte såra honom. Det här är ett dilemma för mig och jag hoppas att du kan hjälpa mig och ge mig några goda råd!
Mvh Ledsen och nybliven mor