• Anonym (singelmamma)

Går det att träffa någon när man har barn?

Jag är ensamstående med 2 barn under 5 år. Pappan är ganska frånvarande. Han behandlade mig illa så självförtroendet är inte på topp precis....
    Nu till min fråga, går det att träffa någon när man har barnen på så gott som heltid? Jag är inte ful utan brukar få uppmärksamhet av män men jag har inte dejtat på 10 år. Jag känner mig förbrukad och extremt oattraktiv på marknaden.
    Vem skulle vilja ha mig?? Ena barnet har dessutom en sjukdom så han måste sova i samma rum som mig
    Jag är inställd på att dö ensam och det känns inge kul....

• Svar på tråden Går det att träffa någon när man har barn?
  • Ntme

Hej!
    Jag befann mig i samma sits som du mer eller mindre... Jag har två barn med två olika karlar.. Hade mött attityden : damage gods och du har ju barn sen innan så för dig blir det ju inte speciellt att vara gravid..

Sen träffade jag min man som har tagit mina barn till sig och är så glad att han har fått en familj på köpet... Har du funderingar kan du skriva till honom här på FL

han heter : mundungus       

• Anonym (singelmamma)
    Ntme skrev 2011-11-21 20:43:21 följande:
    Hej!
    Jag befann mig i samma sits som du mer eller mindre... Jag har två barn med två olika karlar.. Hade mött attityden : damage gods och du har ju barn sen innan så för dig blir det ju inte speciellt att vara gravid..

Sen träffade jag min man som har tagit mina barn till sig och är så glad att han har fått en familj på köpet... Har du funderingar kan du skriva till honom här på FL

han heter : mundungus       
    Skönt att höra att någon fann lyckan
    Exet träffade sin nya innan vi separerade så för honom var det inte så svårt men han har inte 2 barn hängandes i kjolarna
    Han träffade en 20-årig bimbo men jag känner att jag måste lägga ribban högre än så. Jag kan inte ha en partner vars främsta nöje är att sola solarium och drömma om att vara med i Slitz.....jag behöver en MAN.
  • Ntme

självklart behövs en MAN, och en riktig MAN ser inte något hinder i att man har barn, utan mer som en bonus. Min man ser mina barn som sina och är lika beskyddande mot dem som jag =D

• Matteratsi

Det går. Jag har i en annan tråd tagit upp att kvinnor påstår sig utsatta för skönhetsfixering..gå ut på stan så ser du massor med fula feta kvinnor med 2-3 barn. Uppenbarligen har de hittat några män som varit villiga att sätta på dem...

Och du är ju - enl egen utsago - attraktiv så du kommer nog inte ha några problem. Det finns nån för alla

• Anonym (singelmamma)
    Matteratsi skrev 2011-11-21 20:52:02 följande:
    Det går. Jag har i en annan tråd tagit upp att kvinnor påstår sig utsatta för skönhetsfixering..gå ut på stan så ser du massor med fula feta kvinnor med 2-3 barn. Uppenbarligen har de hittat några män som varit villiga att sätta på dem...

Och du är ju - enl egen utsago - attraktiv så du kommer nog inte ha några problem. Det finns nån för alla
    Utseendet hindrar mig inte men barnen är faktiskt inte så upphetsande. Om inte ens barnens pappa ville umgås med oss varför skulle nån annan vilja
    Tyvärr har jag gått från en utåtriktad tjej med bra självförtroende till en dörrmatta. Jag försöker peppa upp mig men sen inser jag hur låst jag är med barnen och så känns allt hopplöst igen.
  • Ntme
    Anonym (singelmamma) skrev 2011-11-21 20:58:20 följande:
    Utseendet hindrar mig inte men barnen är faktiskt inte så upphetsande. Om inte ens barnens pappa ville umgås med oss varför skulle nån annan vilja
    Tyvärr har jag gått från en utåtriktad tjej med bra självförtroende till en dörrmatta. Jag försöker peppa upp mig men sen inser jag hur låst jag är med barnen och så känns allt hopplöst igen.

lyssna inte på honom...han vet nog inte vad han pratar om och vill få bättre självförtoende *asg*
  • Anonym (singelmamma)
    Ntme skrev 2011-11-21 21:00:16 följande:
    lyssna inte på honom...han vet nog inte vad han pratar om och vill få bättre självförtoende *asg*
    Jag slutade lyssna på honom när vi separerade men många års psykisk/fysisk misshandel har förvandlat mig till en skugga av mitt forna jag. Jag har det mycket bättre utan honom. Men eftersom jag har barnen så mycket och inte särskilt stor tillgång till barnvakt vet jag inte hur det ska gå till.....får ragga på ICA eller Apoteket...suck...
  • Anonym (Jodå!)

Självklart kan man finna kärleken på nytt trots att man har barn. Jag träffade en man när mina två barn var 7 månader samt 2,5 år gamla, vi fick ett gemensamt barn men sen höll det inte. Har nu träffat en ny man som verkligen har allt det som jag alltid sökt och nu väntar vi barn. Jag har också känt precis som du men nu vet jag att allting är möjligt.

• Emmsen

Klart det går :) jag har en dotter som bor hos mig på heltid då hennes pappa inte vill ha henne själv. Har nästan aldrig barnvakt och trodde att jag aldrig skulle träffa någon. Din tanke att ragga på ICA eller Apoteket är inte helt fel, själv vart jag uppraggad på Willys ;) han visste att jag hade både barn och hund och jag kunde inte få en bättre man.

• Matteratsi
    Anonym (singelmamma) skrev 2011-11-21 20:58:20 följande:
    Men kom igen! Det är inte barnen man vill åt utan rumpan! Våga lite
Svar på tråden Går det att träffa någon när man har barn?