• Anonym (pinsamt..)

Får man inte bada vid mens?

Häromdagen sa en kvinna till mig att man absolut inte fick bada i simbassängen vid mens.
    Jag mumlade ett: men..?
    Men hon sa bara att nej, absolut aldrig!
    (Detta var inte för ens egen skull då utan för andras)

Jag har fått lära mig att det är okej om man har tampong.
    Nu skäms jag! Tänk om den som lärt mig detta hade fel? Och om jag gjort fel!?
    Jag har badat några gånger med tampong och vet andra som gör det med som motionssimmar.
    På allvar - får man inte bada när man har mens? En riktigt korkad fråga kanske, men jag har grunnat på den här kvinnans ord i dagar nu.. Hon kanske menade något annat, jag vet inte.

• Svar på tråden Får man inte bada vid mens?
  • Anonym (hum)

Antingen menade hon att hon inte tyckte det är passande att bada när man har mens för att det kan komma ut i vattnet. Eller så menar hon kanske att det inte är bra att få upp klor eller bakterier i muttan eftersom tampongen också drar åt sig det. Man ska ju byta tampong direkt efter man har badat klart. Eller så hade hon problem bara =)

Jag tycker, gör som du vill så länge du har en tampong som håller tätt! =) 

• Anonym

klart du får dt..men du ska tänka på att vara noga med att ta ut tampongen när du duschar. sj så simmar jag aldrig när jag ahr min mens pga att man har lättare att få infektioner när man har sin mens o simmar...

• Anonym (jag)

Jag vet inget säkert men jag tror att en del kan vara lite mer känsliga för infektioner i underlivet under mens och då är det en risk med att bada. Jag har aldrig brytt mig om det och jag har aldrig haft några problem alls. Jag har haft tampong och numera använder jag menskopp.

Men menade hon att man inte får bada för andras skull? Är det för att man inte ska förorena bassängen? Det är i så fall en fånig anledning för de flesta brukar inte skvätta blod omkring sig och man förorenar ju ändå bassängen även om man tvättar sig ordentligt innan.

• Anonym (pinsamt..)

Jag tror hon menade att man inte får förorena - det lät verkligen så på henne - men jag kan ha fel.
    Blev mest orolig över att jag badat under mensen några gånger - man vet ju aldrig om man haft fel under alla dessa år när man blir lite smått ifrågasatt. Obestämd Så jag tänkte helt enkelt höra med er på FL innan jag tror något :)

• Anonym (pinsamt..)

Nu känner jag mig nästan dum som frågade er om en sådan fråga där svaret egentligen är uppenbart Solig

• Anonym (hum)

Inga frågor är för dumma vetdu ;) Bada på!

• TvåSmåTroll

Klart man kan bada :) Dock använder jag menskopp istället, behöver inte oroa mig för att det ska läcka eller att den ska dra in massa badvatten.

• Anonym
    Anonym (pinsamt..) skrev 2011-11-21 22:39:30 följande:
    Häromdagen sa en kvinna till mig att man absolut inte fick bada i simbassängen vid mens.
    Jag mumlade ett: men..?
    Men hon sa bara att nej, absolut aldrig!
    (Detta var inte för ens egen skull då utan för andras)

Jag har fått lära mig att det är okej om man har tampong.
    Nu skäms jag! Tänk om den som lärt mig detta hade fel? Och om jag gjort fel!?
    Jag har badat några gånger med tampong och vet andra som gör det med som motionssimmar.
    På allvar - får man inte bada när man har mens? En riktigt korkad fråga kanske, men jag har grunnat på den här kvinnans ord i dagar nu.. Hon kanske menade något annat, jag vet inte.
    nä fy fan vad äckligt
    det begriper du väl att du inte kan bada på offentliga platser om du har mens
    inte ens med tampong
    det kommer ut litet även om du inte ser det
    så lagom kul att bada där sen efter dig
  • Anonym

klart man kan bada med tampong!

• ikafika
    Anonym skrev 2011-11-21 23:27:03 följande:
    nä fy fan vad äckligt
    det begriper du väl att du inte kan bada på offentliga platser om du har mens
    inte ens med tampong
    det kommer ut litet även om du inte ser det
    så lagom kul att bada där sen efter dig
    Är du seriös? Då är det väl lika äckligt med alla andra människor som simmar runt med sina äckliga rövhål helt fritt, de används ju faktiskt för att bajsa med. Tror det finns minst lika mycket bajspartiklar som menspartiklar i en bassäng... 
Svar på tråden Får man inte bada vid mens?