• Trizza

Gör det ont att göra naglar? Skillnad Gel och akryl i smärta?

Är så sugen på att fixa snygga naglar! Är dock livrädd att det ska vara obehagligt att slipa bort så mkt nagel  gör inte det ont eller känns läbbigt? Sen har jag hört att den där UV-lampan sticker som tusen nålar i nagelbäddden? Stämmer detta eller är det de oseriösa salongerna som inte kan jobbet ordentligt? Är det skillnad i obehag och smärta Akryl vs Gel? Tips på bra salong söder om stan i Stockholm där de är "snälla" och inte gör en illa? :) 

• Svar på tråden Gör det ont att göra naglar? Skillnad Gel och akryl i smärta?
  • MiaMajsan

Jag har bara gjort naglar en gång och jag minns inte vilken sort jag gjorde men det gjorde inte ett dugg ont. Det som gjorde ont var när jag kom åt något med naglarna dagarna efter, tex om jag skulle lyfta en kartong och nageln tog emot först. Hua!

• Sweet life

Inte ett dugg ont. Jag gör mina naglar var tredje vecka och har gjort så i snart ett år. Det är ingen smärta öht! Tuas naglar på söder går jag hos. Hon är superbra och otroligt trevlig! Jag har gelé...

• deecember

Gelenaglar från Bio Sculpture känns inte alls iaf. Det är en gele som läggs ovanpå din egna nagel, och som sedan löses bort.  Inget filande!

Har haft akryl en gång, och då filade de sönder min egen nagel...Det gjorde ont.

• Trizza

ok. då kanske jag ska våga då... 

• niagara

Akryl går fetbort! Blä! Hårt, ont i naglarna och fastnar du så gör det ONT!!!

Jag har bio sculpture gel och den är riktigt bra!!

• AnCa89

Nej då, det gör inte alls ont eller så, men när du lägger dina händer/fingrar i UV-lampa med gel på så kan det det bli lite för varm de första sekunderna... Sen är det helt okej.

Svar på tråden Gör det ont att göra naglar? Skillnad Gel och akryl i smärta?